Ajan kavramı her bir disiplinde farklı amaç ve işlevler için kullanılmakta, bu nedenle de farklı tanımlanmaktadır. Eğitim bilimlerinde ise eğitsel arayüzler ifadesi ile alan yazında yerini almaktadır. Eğitimde eğitsel arayüzlerin kullanımı çoğunlukla bilgisayar destekli öğretim yazımları ile olmaktadır. Sosyal öğrenmeye yardımcı olan karakterler olarak tanımlanan bu arayüzler bilgisayar destekli öğretim yazımlarının vazgeçilmez bir ögesi olarak görülmektedir. Tasarım açısından insan benzeri, sesli, metin tabanlı, çizgi film karakterleri gibi sınıflandırılan arayüzler ile ilgili birçok çalışma yapılmış olmasına rağmen bu eğitsel arayüzleri değerlendiren ölçme araçları alan yazında nadiren bulunmaktadır. Bu eğitsel arayüzlerin diğer değişkenlere etkisini inceleyen çalışmalar kadar bu eğitsel arayüzlerin değerlendirilmesinin de bir o kadar önemli olduğu düşünülmektedir. Bu görüş doğrultusunda bu çalışmanın amacı eğitsel arayüzlerin değerlendirilmesini sağlayacak bir ölçme aracı geliştirmek/uyarlamak olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda bu çalışmada Ryu ve Baylor (2005) tarafından geliştirilen ölçme aracı, araştırmacının onayı ile Türkçeye uyarlanmıştır. Uyarlama sonucunda iç güvenilirlik katsayısı .93 olarak hesaplanan bu ölçme aracında doğrulayıcı faktör analizi bulgularının sınır-kabul değerlerinin içinde kaldığı belirlenmiştir. Sonuç olarak elde edilen değerlerden bu ölçme aracının ortaokul öğrencilerinin eğitsel arayüzlerini değerlendirilmesinde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 36 Issue: 3 |