Bu çalışmanın amacı, kimya öğretmen adaylarının
kimyasal denge konusundaki bilgilerini, saf suyun otoprotoliz dengesi ile
ilişkilendirip ilişkilendiremediklerini ya da suyun otoprotoliz dengesinde
kullanıp kullanamadıklarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, 14 kimya
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 14 adet yarı
yapılandırılmış görüşme sorusu kullanılmıştır. Mülakatlar sonucunda,
katılımcıların denge konusu ile ilişkili kavramları kısmen bildikleri ancak
bunları yorumlamada, gerçek bir uygulamaya transfer etmede ciddi sıkıntı
yaşadıkları görülmüştür. Katılımcıların konu ile ilgili kavramların
anlamlarını, bu kavramların birbirleri ile olan ilişkilerini bilmedikleri,
kavramlar arasındaki ilişkilerden yola çıkarak çeşitli olguları
açıklayamadıkları görülmüştür. Sonuçlar,
denge konusunda öğrencilerin kavramlar arasında bir ilişki kuramadıklarını,
yorum yapamadıklarını net bir şekilde göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 1 |