Bu araştırmada sınıf
öğretmenleri ile sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel bilgisayar oyunlarıyla
yapılan öğretime yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel
araştırma modelinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubu Gazi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim
Dalı’nda öğrenim gören 10 sınıf öğretmeni adayı ve Ankara ilinde bulunan
çeşitli ilkokullarda görev yapan 12 sınıf öğretmeni olma üzere toplam 22
katılımcıdan oluşmaktadır. Sınıf öğretmeni adayları ve sınıf öğretmenlerine
amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum (uygun) örnekleme
yöntemi ile ulaşılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ve dört açık
uçlu sorudan oluşan veri toplama formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme
sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Sınıf
öğretmenleri ve öğretmen adayları, eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilere eğitsel
ve kişisel açıdan faydalar sağlayabileceklerini, bununla beraber sağlıksal ve
sosyal sorunlara neden olabilecekleri gibi eğitsel açıdan bazı
sınırlılıklarının bulunabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca, eğitsel bilgisayar
oyunlarının öğretimde tek başına kullanılmasından ziyade diğer öğretim
yöntemleri ile harmanlanarak kullanılmasının daha verimli olacağı
düşüncesindedirler.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 1 |