Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının doğal
sayılarda dört işlem ile ilgili kurdukları problemleri ve problem kurma
becerilerini incelemektir. Veriler, nitel araştırma yaklaşımları arasında yer
alan durum çalışması yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya 72 dördüncü
sınıf, sınıf öğretmeni adayı katılmış ve çalışmanın verileri 2 sorudan oluşan
Serbest Problem Kurma Soru Seti aracılığıyla toplanmıştır. Verileri analiz etmek için içerik analizi
yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, bazı öğretmen
adaylarının yeterli müfredat bilgisine sahip olmadığı için kazanıma uygun
olmayan problemler kurdukları belirlenmiştir. Ayrıca, sözel denklem ve sembolik
denklem kuran ve hiç problem kuramayan öğretmen adaylarının ise alan
bilgisinin, problem çözme deneyiminin ve yaratıcılık yeteneklerinin yeterli
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının büyük
çoğunluğu az işlemli sözel problemler kurmuşlardır. Bu doğrultuda, matematik
öğretimi için alan bilgisi derslerinin ders saatleri arttırılarak öğretmen
adaylarının alan ve müfredat bilgilerini artırılması sağlanabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 3 |