YÖK tarafından eğitim fakültelerinin niteliğini
artırmak amacıyla yeni bir düzenleme yapılmış, öğrencilere eğitim fakültesi
tercihi yapabilmek için 240 000’e girmiş olma şartı konulmuştur. Bu çalışmada
bu başarı sınırlamasının öğrenci niteliğinin artırılmasında ne derece etkili
olduğu araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak Gazi Eğitim Fakültesi
Fizik öğretmenliği programına 2016 ve 2017 yıllarında kayıt yaptıran 35
öğrencinin, bu programın ilk alan dersi olan Mekanik I dersine yönelik
başarıları ele alınmıştır. Başarı sınırlamasından önce ve başarı
sınırlamasından sonra kayıt yaptıran öğrencilerin Mekanik I dersi başarıları
arasında fark olup olmadığı araştırılmıştır. Her iki gruptaki öğrencilere
öğrenimlerinin ilk yılında başarı testi uygulanmış, bu testten elde edilen
puanlara bağımsız örneklemler t-testi uygulanmıştır. Analizler sonucunda başarı
sınırlamasından önce ve başarı sınırlamasından sonra fizik öğretmenliği
programına kayıt yaptıran öğrencilerin Mekanik I dersi başarıları arasında
anlamlı bir fark bulunamamıştır. Cinsiyete göre yapılan analiz sonucunda ise,
başarı sınırlamasından sonra kayıt yaptıran kadın öğrenciler lehine anlamlı bir
farka ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 3 |