Bu çalışmada, çocuğu ilkokula giden ebeveynlerin çocuk
yetiştirmeye yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma
grubunu, çocuğu ilkokula devam eden 96 anne ve 96 baba olmak üzere 192 ebeveyn
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Özyürek (2017) tarafından geliştirilen Çocuk Yetiştirmeye İlişkin Anne-Baba Görüşleri Ölçeği,
“Anne-Baba Tutum Ölçeği ve Eşlerin Çocuk
Yetiştirmeye Yönelik Tutumları Ölçeği B Formları kullanılmıştır. Verilerin
analizinde tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon katsayısından
yararlanılmıştır. Sonuç olarak; anne ve babaların yaşı ile çocuk
yetiştirmeye yönelik görüşleri arasında, babaların yaşı ile aşırı hoşgörülü
tutumları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Anne ve baba öğrenim durumuyla
çocuk yetiştirmeye yönelik görüşleri arasında, babaların öğrenim durumuyla
çocuk yetiştirme tutumları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Profesyonel
meslek grubundaki babaların çocuk yetiştirmeye yönelik görüşlerinin daha olumlu
olduğu, işçi babaların aşırı hoşgörülü tutumlarının daha yüksek olduğu
belirlenmiştir. Genel olarak anne ve babaların kendi çocuk yetiştirme
tutumlarına ilişkin görüşleriyle eşlerinin görüşlerinin birbirini desteklediği
dikkat çekmiştir. Ancak, anneler kendilerini çocuklarına karşı demokratik tutum
sergiliyor olarak değerlendirdiğinde, eşlerinin aynı görüşte olmadığı
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 1 |