Bu araştırma, köy ve kentte yaşayan, anasınıfına devam eden
çocukların anne baba tutumlarının ve bazı değişkenlerin sosyal becerilerinde
farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma
Konya ili Kadınhanı ilçesine bağlı köylerde, anasınıfına devam eden 140 köy
çocuğu ile Konya ili Karatay ilçesinde anasınıfına devam eden 180 çocuk olmak
üzere toplam 320 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada çocukların sosyal
becerilerini belirlemek amacıyla “Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği”,
çocuklar ve aileleri ile ilgili bazı bilgileri elde etmek amacıyla araştırmacı
tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve anne baba tutumunu belirlemek
amacıyla “Anne- Babalık Stilleri ve Boyutları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda; anne baba tutumlarından demokratik anne tutumunun, çocukların
cinsiyetinin, anne eğitim düzeyinin ve kardeş sayısının kent merkezindeki
çocukların sosyal becerileri üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açtığı tespit
edilmiştir. Anne baba tutumlarından demokratik baba tutumunun, otoriter anne
-baba tutumunun, izin verici anne- baba tutumunun, çocukların yaşının,
anne–baba yaşının, anne-baba mesleğinin, baba eğitim düzeyinin çocukların
sosyal becerileri üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açmadığı saptanmıştır.
Anne baba tutumlarından demokratik anne-baba tutumunun, otoriter anne–baba
tutumunun, izin verici baba tutumunun köy merkezinde bulunan çocukların sosyal
becerilerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu tespit edilmiştir. İzin
verici anne tutumunun, çocukların yaşının, cinsiyetinin, anne-baba yaşının,
anne–baba eğitim durumunun, anne–baba mesleğinin ve kardeş sayısının çocukların
sosyal becerileri üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 2 |