Bu çalışmada, ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ışık konusunda
bağlam temelli soruları (BTS) ve geleneksel soruları çözebilme durumlarının karşılaştırılması
amaçlanmıştır. Bu amaçla, her sınıf seviyesi için toplam 20’şer sorudan oluşan “Işık
Başarı Testleri” (IBT) geliştirilmiştir. Uygulama, Kocaeli’nin İzmit ilçesinde
öğrenim gören toplam 869 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik
çalışmaları için uzman görüşü alınmış ve madde analizleri ve güvenirlik
katsayıları hesaplanmıştır. Cronbach alfa güvenirlik katsayıları 6. sınıf için
0.79, 7. sınıf için 0.78 ve 8. sınıf için 0.82 bulunmuştur. Öğrencilerin BTS
ile geleneksel sorulardan aldıkları başarı puanlarının karşılaştırılması amacıyla
bağımlı örneklem t-testi yapılmıştır. Buna göre, 6. ve 8. sınıf öğrencilerinin
BTS ile geleneksel soru puanları arasında BTS lehine anlamlı fark bulunmuştur.
7. sınıf öğrencilerinin ise BTS ile geleneksel soru puanları arasında
geleneksel sorular lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak etki
büyüklüklerinin her sınıf seviyesi için oldukça küçük olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 2 |