Bu
araştırmanın amacı Kars Cephesi Harp Tarihi Müzesi’ne gelen ziyaretçilerin
görüşlerinden hareketle, müzeden öğrendikleri tarihi bilgileri, bu müzenin
onlara yaşatmış olduğu duygu ve düşünceleri değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi doküman analizine dayanmaktadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Kars Cephesi
Harp Tarihi Müzesi’ne gelen ziyaretçiler oluşturmuştur. Veriler içerik
analizine göre değerlendirilmiştir. Görüşmecilerden elde edilen veriler
kodlanarak dokuz kategori altında toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları
değerlendirildiğinde, müzenin tasarlanması bakımından duygulara hitap eden bir
mekân haline gelmiş olmasından dolayı, ziyaretçilerin daha çok duyuşsal alana
yönelik tepkiler verdikleri görülürken, bilişsel alana yönelik yazılar
yazmadıkları tespit edilmiştir. Müzelerin amaçlarından birisi de ziyaretçilere
geçmişle ilgili bilgi sağlamaktır. Bu eksikliğin nerden kaynaklandığı ile
ilgili eğitimcilerin bir araştırma yapması gerektiği düşünülmektedir. Kafkas Cephesi
Harp tarihi Müzesi tarih öğretimi, savaşların ve antlaşmaların öğretimi
bakımından eğitimcilere büyük fırsatlar sunduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 3 |