Öğrencilerin okullarında liderliği deneyimlemesi önemlidir. Liderlik deneyimi öğrencilerin
sorumluluk alma, girişimde bulunma, takım kurma, yönetme ve takımlar arasında iş birliği
geliştirme becerilerini geliştirecek ve gelecekte yapacağı büyük işler için bir alt yapı
oluşturacaktır. Bu çalışmada; üniversite öğrencilerinin okulöncesi eğitimden yükseköğretime
kadar geçtiği her eğitim kademesinde elde etmiş olduğu liderlik deneyimlerinin neler olduğu
belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak tasarlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu, Orta Anadolu’da bulunan bir üniversitenin Teknik Bilimler Meslek
Yüksekokulu ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulundaki programlarda öğrenim görmekte olan
sekizi kız ve sekizi erkek toplam 16 son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri
araştırmacılar tarafından geliştirilen ve katılımcıların görüşlerini yazılı olarak ifade ettikleri bir
form yardımı ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma
kapsamında elde edilen bulgular ilgili literatür temelinde tartışılmıştır. Bulgulara dayalı bazı
öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 40 Issue: 1 |