BibTex RIS Cite

Developing Scale of Learning Strategies Used in Geography Course

Year 2010, Volume: 30 Issue: 2, - , 01.06.2010

Abstract

The scale for the Use of Strategies for Learning Geography Course was developed to determine the learning strategies of student teachers use to learn Geography. In order to develop this scale, student\'s compositions (n=100) were analyzed and literature survey was carried out to prepare a trial form. It was presented to experts (n=10) for evaluation. After modifications based on their comments, a new trial form was administered to students in the Departments of Elementary Learning Education and Elementary Social Sciences Education in Ondokuz Mayis University (n=423). Factorial Analysis was done with the obtained data, and item-scale correlation, Cronbach alpha coefficient was calculated. The Cronbach Alpha Reliability coeffcient for the Scale of The Use of Learning Strategies in Geography is 0.87. and control group pre-test post-test attitude scores can be said to be supported with its opinions.

Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi

Year 2010, Volume: 30 Issue: 2, - , 01.06.2010

Abstract

Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği (CDKÖSÖ) öğretmen adaylarının Coğrafya\'da kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla geliştirilmiştir. Ölçeği geliştirmek için öncelikle öğrenci kompozisyonları analizi (n=100) ve literatür taraması sonucu ön deneme formu oluşturulmuştur. Hazırlanan deneme formu uzman görüşüne (n=10) sunulmuştur. Başvurulan uzmanların önerileri doğrultusunda gerekli değişiklikler yapılarak elde edilen form, İlköğretim Bölümü Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği birinci ve son sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden faktör analizi yapılmış ve madde-ölçek korelasyonu, Cronbach alpha tekniği kullanılarak güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Coğrafyada kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği\'nin Cronbach alpha güv

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cemile Bahtiyar Karadeniz

Merve Görkem Bilgi This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 30 Issue: 2

Cite

APA Karadeniz, C. B., & Bilgi, M. G. (2010). Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2).
AMA Karadeniz CB, Bilgi MG. Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. GEFAD. June 2010;30(2).
Chicago Karadeniz, Cemile Bahtiyar, and Merve Görkem Bilgi. “Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, no. 2 (June 2010).
EndNote Karadeniz CB, Bilgi MG (June 1, 2010) Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 2
IEEE C. B. Karadeniz and M. G. Bilgi, “Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi”, GEFAD, vol. 30, no. 2, 2010.
ISNAD Karadeniz, Cemile Bahtiyar - Bilgi, Merve Görkem. “Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/2 (June 2010).
JAMA Karadeniz CB, Bilgi MG. Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. GEFAD. 2010;30.
MLA Karadeniz, Cemile Bahtiyar and Merve Görkem Bilgi. “Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 30, no. 2, 2010.
Vancouver Karadeniz CB, Bilgi MG. Coğrafya Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. GEFAD. 2010;30(2).