Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 41 Issue: 3, 1525 - 1552, 30.12.2021

Abstract

References

  • Akhter, N ve Ali, A. (2016). Analysis of Assignments’ Assessment for Distance Learners in Single Vs Dual Mode Institutions. Bulletin of Education and Research 38 (2) 15-35.
  • Aksu Dünya, B., Şahin, M. D., & Aybek, E. C. (2021). Yükseköğretimde uzaktan ölçme ve değerlendirme deneyimleri: Türkiye’den üç devlet üniversitesi örneği. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244.
  • Ali, M., Mehmood, T., & Mahmood, Z. (2011). Role of assignment work in distance and non-formal mode of education. IJONTE, 2 (1), 78–90.
  • Bayazit, İ., Aksoy, Y., & Kırnap, M. (2011). Öğretmenlerin Matematiksel Modelleri Anlama Ve Model Oluşturma Yeterlilikleri. NWSA: Education Sciences, 6(4), 2495-2516.
  • Baykul Y., Gelbal S., & Kelecioğlu H. (2001). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: MEB yayınları
  • Buttner E. H., & Black, A. N. (2014). Assessment of the effectiveness of an online learning system in ımproving student test performance. Journal of Education for Business, 89(5), 248- 256.
  • Büyüköztürk, Ş.(2016). Bilimsel araştırma yöntemleri.(22.bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Cabı, E. (2016). Uzaktan Eğitimde E-Değerlendirme Üzerine Öğrenci Algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6 (1) 94-101.
  • Çelik-Eren, D., Korkmaz, M., Öz-Yıldırım, Ö., & Aydın-Avci, İ. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutum ve Memnuniyet Düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 24(2) 246-254. DOI: 10.17049/ataunihem.862820
  • Duman, S.N. (2020). Salgın Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1) 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Earl, K. (2013). Student views on short-text assignment formats in fully online courses. Distance Education, 34 (2), 161–174, doi.org/10.1080/01587919. 2013.793639.
  • Eyitayo, O. (2013). Using adult learning principles as a framework for learning ICT skills needed for research projects. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 12(1), 73-89.
  • Gibbs, G. & Simpson, C. (2005). Conditions under which assessment supports students’ learning. Learning and Teaching in Higher Education, 1, 3-31.
  • Ferrara, L. A., & Butcher, K. R. (2012). Exploring students’ perceived needs and ideas about feedback in online learning environments. International Journal of Cyber Behavior, Psychology, and Learning, 2, 48–70. doi:10.4018/ijcbpl.2012040104
  • Gibbs, G., & Simpson, C. (2005). Conditions under which assessment supports students’ learning. Learning and Teaching in Higher Education, 1, 3-31.
  • Güler, C. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş. AUAd, 3(3),125-145.
  • Gündüz, A., Aydemir, M., & Karaman, S. (2018). Eş-Zamanlı Sanal Sınıf Ortamındaki Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 83-95.
  • Jumani, N. B., Rahman, F., Iqbal, A., & Chisti, S. H. (2011). Factors to improve written assignments in Pakistan. Asian Journal of Distance Education, 9(1), 4-13.
  • Jung, I. (2012). Asian Learners’ Perception of Quality in Distance Education and Gender Differences. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(2), 1–25. https://doi.org/10.19173/irrodl.v13i2.1159
  • Kan, A. (2017). Ödev ve projeler. Hakan Atılgan (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (s. 234-258), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, 11. Baskı. Ankara.
  • Kofou, I. (2019). A pilot study on conditions under which assessment of and feedback on written assignments affect learning. Research Papers in Language Teaching and Learning, 10 (1) 117-133.
  • Kutlu, H., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2009). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Macdonald, J. (2004). Developing competent e-learners: The role of assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29 (2), 215−226.
  • Marley, J. L. (2007). Gender Differences and Distance Education: Major Research Findings and Implications for LIS Education. Journal of Education for Library and Information Science, 48(1), 13–20. http://www.jstor.org/stable/40324317
  • Martell, K., & Calderon, T. (2005). Assessment of student learning in business schools: What it is, where we are, and where we need to go next. In K. Martell & T. Calderon, Assessment of student learning in business schools: Best practices each step of the way (Vol. 1, No. 1, pp. 1-22). Tallahassee, Florida: Association for Institutional Research.
  • Moskal, B. M., & Leydens, J. A. (2000). Scoring Rubric Development: Validity and Reliability. Practical Assessment, Research & Evaluation. 7 (10).
  • Orlich, D., Harder, R., Callahan, R., & Gibson, H. (2004) Teaching strategies: A guide to better instruction. New York:Houghton Mifflin.
  • Pandey, S. & Parveez, M. (2006). Monitoring learner support services. In S. Garg, V. Venkaiah, C. Puranik & S. Panda (Eds.). Four Decades of Distance Education in India. Mumbai: Viva Books Pvt. Ltd.
  • Schulze, S. (2009). Teaching Research Methods in a Distance Education Context: Concerns and Challenges. South African Journal of Higher Education, 23(5), 992-1008. Retrieved October 20, 2020 from https://www.learntechlib.org/p/51149/.
  • Şahin, V., & İnce, Z. (2019). Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Ödev Destekli Öğretim Üzerine Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(4), 696-707. DOI: 10.24315/tred.518571
  • Taplin, M. (2000). Problems experienced by female istance education students of IGNOU: Why do some consider dropping out while others decide to stay? Indian Journal of Open Learning, 9(2), 191–210.
  • Tuncel, G. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Rubriklerin Etkili Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 23,213-233.
  • Tüzün, F., & Yörük-Toraman, N. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitim memnuniyetini etkileyen faktörler. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilgiler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822–845. http://doi.org/10.25287/ohuiibf.780189.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16) , 335-351. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/ksbd/issue/31387/343531
  • Wegmann, S.J., & McCauley, J.K. (2007). Can you hear us now? Stances towards interaction and rapport. online education for lifelong learning. Ed: Yukiko Inoue. Information Science Publishing. p. 29-50.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 8(1), 180-205. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m

Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi

Year 2021, Volume: 41 Issue: 3, 1525 - 1552, 30.12.2021

Abstract

Bu araştırmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenmede öğrenenlerin ödevlere ilişkin memnuniyetlerinin incelenmesidir. Bu amaçla Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde 2017-2018 öğretim yılından itibaren öğrenenlerin değerlendirilmesinin tamamen ödevlerle gerçekleştirildiği Edebî Metin İncelemeleri, Felsefi Araştırma ve Yazı, Sosyolojide Araştırma ve Uygulamalar ve Tarih İncelemeleri derslerini alan 486 öğrenen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde, nicel ve tekil desende tasarlanmıştır. Araştırmada veriler çevrim içi olarak uygulanan bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Uygulanan ölçme aracının güvenirlik katsayısı 0.84 olarak hesaplanmıştır. Yapı geçerliliğini test etmek için yapılan faktör analizi sonucuna göre Kaiser-Meyer-Olkin (KMO)= 0.82 ve Bartlett testi χ2= 1944.141; p= 0.000 bulunmuştur. Araştırmada temel bileşenler analizi ile ölçme aracının faktör yapısı belirlenmiş, tek faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Bu yapı “öğrenenlerin ödevlere ilişkin memnuniyeti” şeklinde adlandırılmıştır. Faktör yük değerlerinin .685 ve üzerinde olduğu görülmüştür. Tek faktöre ilişkin varyans oranı %59.254’tür. Öğrenenlerin memnuniyetleri yaş, cinsiyet ve aldıkları ders değişkenleri açısından incelenmiştir. Elde edilen bulgular, öğrenenlerin memnuniyetlerinin yaş ve alınan ders değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermiştir. Genel olarak öğrenenlerin ödevlerden memnun oldukları görülmüştür.

References

  • Akhter, N ve Ali, A. (2016). Analysis of Assignments’ Assessment for Distance Learners in Single Vs Dual Mode Institutions. Bulletin of Education and Research 38 (2) 15-35.
  • Aksu Dünya, B., Şahin, M. D., & Aybek, E. C. (2021). Yükseköğretimde uzaktan ölçme ve değerlendirme deneyimleri: Türkiye’den üç devlet üniversitesi örneği. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244.
  • Ali, M., Mehmood, T., & Mahmood, Z. (2011). Role of assignment work in distance and non-formal mode of education. IJONTE, 2 (1), 78–90.
  • Bayazit, İ., Aksoy, Y., & Kırnap, M. (2011). Öğretmenlerin Matematiksel Modelleri Anlama Ve Model Oluşturma Yeterlilikleri. NWSA: Education Sciences, 6(4), 2495-2516.
  • Baykul Y., Gelbal S., & Kelecioğlu H. (2001). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: MEB yayınları
  • Buttner E. H., & Black, A. N. (2014). Assessment of the effectiveness of an online learning system in ımproving student test performance. Journal of Education for Business, 89(5), 248- 256.
  • Büyüköztürk, Ş.(2016). Bilimsel araştırma yöntemleri.(22.bas.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Cabı, E. (2016). Uzaktan Eğitimde E-Değerlendirme Üzerine Öğrenci Algıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6 (1) 94-101.
  • Çelik-Eren, D., Korkmaz, M., Öz-Yıldırım, Ö., & Aydın-Avci, İ. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutum ve Memnuniyet Düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 24(2) 246-254. DOI: 10.17049/ataunihem.862820
  • Duman, S.N. (2020). Salgın Döneminde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1) 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Earl, K. (2013). Student views on short-text assignment formats in fully online courses. Distance Education, 34 (2), 161–174, doi.org/10.1080/01587919. 2013.793639.
  • Eyitayo, O. (2013). Using adult learning principles as a framework for learning ICT skills needed for research projects. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 12(1), 73-89.
  • Gibbs, G. & Simpson, C. (2005). Conditions under which assessment supports students’ learning. Learning and Teaching in Higher Education, 1, 3-31.
  • Ferrara, L. A., & Butcher, K. R. (2012). Exploring students’ perceived needs and ideas about feedback in online learning environments. International Journal of Cyber Behavior, Psychology, and Learning, 2, 48–70. doi:10.4018/ijcbpl.2012040104
  • Gibbs, G., & Simpson, C. (2005). Conditions under which assessment supports students’ learning. Learning and Teaching in Higher Education, 1, 3-31.
  • Güler, C. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş. AUAd, 3(3),125-145.
  • Gündüz, A., Aydemir, M., & Karaman, S. (2018). Eş-Zamanlı Sanal Sınıf Ortamındaki Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 83-95.
  • Jumani, N. B., Rahman, F., Iqbal, A., & Chisti, S. H. (2011). Factors to improve written assignments in Pakistan. Asian Journal of Distance Education, 9(1), 4-13.
  • Jung, I. (2012). Asian Learners’ Perception of Quality in Distance Education and Gender Differences. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(2), 1–25. https://doi.org/10.19173/irrodl.v13i2.1159
  • Kan, A. (2017). Ödev ve projeler. Hakan Atılgan (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (s. 234-258), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, 11. Baskı. Ankara.
  • Kofou, I. (2019). A pilot study on conditions under which assessment of and feedback on written assignments affect learning. Research Papers in Language Teaching and Learning, 10 (1) 117-133.
  • Kutlu, H., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2009). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Macdonald, J. (2004). Developing competent e-learners: The role of assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29 (2), 215−226.
  • Marley, J. L. (2007). Gender Differences and Distance Education: Major Research Findings and Implications for LIS Education. Journal of Education for Library and Information Science, 48(1), 13–20. http://www.jstor.org/stable/40324317
  • Martell, K., & Calderon, T. (2005). Assessment of student learning in business schools: What it is, where we are, and where we need to go next. In K. Martell & T. Calderon, Assessment of student learning in business schools: Best practices each step of the way (Vol. 1, No. 1, pp. 1-22). Tallahassee, Florida: Association for Institutional Research.
  • Moskal, B. M., & Leydens, J. A. (2000). Scoring Rubric Development: Validity and Reliability. Practical Assessment, Research & Evaluation. 7 (10).
  • Orlich, D., Harder, R., Callahan, R., & Gibson, H. (2004) Teaching strategies: A guide to better instruction. New York:Houghton Mifflin.
  • Pandey, S. & Parveez, M. (2006). Monitoring learner support services. In S. Garg, V. Venkaiah, C. Puranik & S. Panda (Eds.). Four Decades of Distance Education in India. Mumbai: Viva Books Pvt. Ltd.
  • Schulze, S. (2009). Teaching Research Methods in a Distance Education Context: Concerns and Challenges. South African Journal of Higher Education, 23(5), 992-1008. Retrieved October 20, 2020 from https://www.learntechlib.org/p/51149/.
  • Şahin, V., & İnce, Z. (2019). Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Ödev Destekli Öğretim Üzerine Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(4), 696-707. DOI: 10.24315/tred.518571
  • Taplin, M. (2000). Problems experienced by female istance education students of IGNOU: Why do some consider dropping out while others decide to stay? Indian Journal of Open Learning, 9(2), 191–210.
  • Tuncel, G. (2011). Sosyal Bilgiler Dersinde Rubriklerin Etkili Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 23,213-233.
  • Tüzün, F., & Yörük-Toraman, N. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitim memnuniyetini etkileyen faktörler. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilgiler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822–845. http://doi.org/10.25287/ohuiibf.780189.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16) , 335-351. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/ksbd/issue/31387/343531
  • Wegmann, S.J., & McCauley, J.K. (2007). Can you hear us now? Stances towards interaction and rapport. online education for lifelong learning. Ed: Yukiko Inoue. Information Science Publishing. p. 29-50.
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 8(1), 180-205. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali İhsan İbileme This is me 0000-0002-4705-3973

Belgin Boz Yuksekdag 0000-0003-2862-3544

Nejdet Karadağ 0000-0002-9826-1297

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 41 Issue: 3

Cite

APA İbileme, A. İ., Boz Yuksekdag, B., & Karadağ, N. (2021). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 1525-1552.
AMA İbileme Aİ, Boz Yuksekdag B, Karadağ N. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi. GEFAD. December 2021;41(3):1525-1552.
Chicago İbileme, Ali İhsan, Belgin Boz Yuksekdag, and Nejdet Karadağ. “Açık Ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41, no. 3 (December 2021): 1525-52.
EndNote İbileme Aİ, Boz Yuksekdag B, Karadağ N (December 1, 2021) Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 3 1525–1552.
IEEE A. İ. İbileme, B. Boz Yuksekdag, and N. Karadağ, “Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi”, GEFAD, vol. 41, no. 3, pp. 1525–1552, 2021.
ISNAD İbileme, Ali İhsan et al. “Açık Ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41/3 (December 2021), 1525-1552.
JAMA İbileme Aİ, Boz Yuksekdag B, Karadağ N. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi. GEFAD. 2021;41:1525–1552.
MLA İbileme, Ali İhsan et al. “Açık Ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 3, 2021, pp. 1525-52.
Vancouver İbileme Aİ, Boz Yuksekdag B, Karadağ N. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenenlerin Ödevlere ilişkin Memnuniyetlerinin İncelenmesi. GEFAD. 2021;41(3):1525-52.