Bu çalışma, Z Kuşağı olarak adlandırılan genç tüketicilerin kişilik özellikleri ile bilinçli tüketim eğilimleri
arasında bir etkileşim olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda
Erzurum ili Oltu ilçesinde eğitim gören lise, ön lisans ve lisans öğrencilerinden oluşan 332 kişi ile
anket çalışması yapılmıştır. Veri toplama sürecinde katılımcıların Z Kuşağını temsil eden kişilerden
olmasına dikkat edilmiştir. Toplanan verilere açıklayıcı faktör analizi, bağımsız iki örneklem t testi,
tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda,
katılımcıların bilinçli tüketim eğilimlerinin oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra
katılımcıların kişilik özellikleri dışa dönük, nevrotik (duygusal olarak dengesiz) ve tutarlı olarak
belirlenmiştir. Ayrıca gelir seviyesi arttıkça kişilerin daha az çevre bilinçli olduğu ve yaş ilerledikçe
kişilerin duygusal olarak daha dengeli hareket etmeye başladıkları tespit edilmiştir. Son olarak kişilik
özellikleri ile bilinçli tüketim eğilimleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir etkileşim görülmüştür.
Veriler SPSS 18 paket programı ile analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | December 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 22 |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.