Bu çalışmada Türkiye’deki Çinli lisans ve lisansüstü öğrencilerinin kültürel, sosyal ve akademik
entegrasyon süreçlerinde dijital platformların yeri nitel yöntemle ele alınmıştır. Çalışmanın amacı,
uluslararası öğrencilerin, eğitim için gittikleri ülkelerdeki kültürel, sosyal ve akademik entegrasyon
süreçlerinde dijital platformların yerini, Türkiye’deki Çinli öğrencilerin deneyimleri üzerinden ortaya
koymaktır. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde
eğitimine devam eden 30 Çinli öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda Çinli öğrencilerin
kısmen kültürel entegrasyon sağladıkları ve sosyal entegrasyonlarının ise daha düşük düzeyde
olduğu görülmüştür. Bununla birlikte Türkiye’deki Çinli öğrencilerin akademik yaşama entegre
oldukları görülmüştür. Çinli öğrencilerin yine Çinli öğrencilerle daha çok dijital platformlar üzerinden
sosyal ilişki kurmaları, hem sosyal entegrasyonlarını hem de Türkçe dil gelişimini yavaşlatmaktadır.
Ayrıca bu durum, ilk yıl akademik yaşama entegrasyonu olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuz etkiye
rağmen, Çinli öğrenciler daha sonraki yıllarda istedikleri düzeyde olmasa da Türkçelerini geliştirmekte
ve akademik yaşama entegre olabilmektedirler. Çinli öğrencilere burs sağlayan Yurtdışı Türkler ve
Akraba Topluluklar Başkanlığı’nın [YTB]’nin, gerek Türk kültürünü öğrenme gerekse Türkçenin
geliştirilmesi bağlamında dijital platformları aktif kullanması Çinli öğrencilerin entegrasyon süreçlerine
olumlu katkı sağlayacaktır.
uluslararası öğrenci göçü Çinli uluslararası öğrenciler kültürel entegrasyon sosyal entegrasyon Akademik Entegrasyon Dijital Platformlar
YTB
Uluslararası Öğrenci Bursu
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluğu(YTB)'nun verdiği uluslararası öğrenci bursu sayesinde bu çalışma gerçekleştirilmiştir. YTB'ye sonsuz teşekkürlerimizi sunarız.
Uluslararası Öğrenci Bursu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Uluslararası Öğrenci Bursu |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | December 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: Özel Sayı |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.