This study aims to help students make career decisions while continuing their education in the Social Services Program. The data were collected from 428 students who attended Social Services Programs at different universities in Turkey by using the relational survey model. The “Career Decision Making Competencies Scale”, “Academic Self-Efficacy Scale”, “Perceived Career Barriers Scale” and “Personal Information Form” were used in data collection. In the study, it was seen that the career obstacles they perceive in Social Services programs increase, their freedom to make career decisions increases, and their academic self-efficacy increases and their ability to make career decisions increases. In addition, significant correlations were determined between their career decision-making competencies and their working experience, father's education level and program preferences. As a result, it would be appropriate to offer practical education opportunities to reduce the career obstacles they perceive, to change career courses in university education and to enable them to participate more in working life.
Social Services Career Decision Making Self Competence Academic Self-Efficacy Career Barriers
Bu araştırmada Sosyal Hizmetler Programında eğitimlerine devam eden öğrencilerin kariyer kararı verme yetkinlikleri ile ilişkili faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanmış çalışmanın örneklemini Türkiye’nin farklı üniversitelerinde Sosyal Hizmetler Programlarına devam eden 428 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplamada “Kariyer Kararı Verme Yetkinlikleri Ölçeği”, “Akademik Özyeterlilik Ölçeği”, “Algılanan Kariyer Engelleri Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada Sosyal Hizmetler Programı öğrencilerinin algıladıkları kariyer engelleri arttıkça kariyer kararı verme yetkinliklerinin azaldığı, akademik özyeterlilikleri arttıkça da kariyer kararı verme yetkinliklerinin arttığı saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin kariyer kararı verme yeterlilikleri ile çalışma deneyimi, babanın eğitim seviyesi ve programı isteyerek tercih etmesi arasında anlamlı ilişkiler belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin algıladıkları kariyer engellerinin azaltılmasına yönelik kariyer derslerinin üniversite eğitiminde arttırılması ve çalışma hayatı içerisinde daha fazla yer alabilmelerinin sağlanabilmesi için uygulamaya dayalı eğitim olanaklarının sağlanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Counselling, Wellbeing and Community Services, Social Work (Other), Youth Sociology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2023 |
Acceptance Date | November 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 11 Issue: 31 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.