Günümüz bilgisayar
oyunlarında gerçekçilik, rekabet avantajı sağlayan önemli özelliklerden bir
tanesidir. Geleneksel yöntemlerle gerçekçi bir karakter ya da sahne tasarımı
için yoğun uğraş ve zaman gereklidir. Bu nedenle, yüksek gerçeklik hissi
sağlarken kısa üretim sürecine sahip bir iş akışı arayışı tasarımcıları diğer
disiplinlerden gelecek çözüm arayışına sürüklemiştir. Bu anlamda fotogrametri
gerçek dünyadaki figür, nesne ve mekânların fiziksel özelliklerini zahmetsiz,
hızlı ve uygun maliyetli bir biçimde sanal sahneye aktarmada kullanılmaya
başlanmıştır. Bu yöntemle gerçek dünyadan optik olarak alınan verinin işlenmesi
ile oyun sahnesindeki eşyalar, yeryüzü nesneleri, araçlar, karakterler ve
mekânlar oluşturulabilmektedir. Üretilen modeller, oyun ortamının çokgen
bütçesi için uygun detay seviyesinde geometrilere ve kaplama dokularına sahip
olmaktadır. Modeller küçük düzeltmelerle oyun sahnesine eklenebilmekte veya
karakter modelleme gibi sanatçı eliyle yapılması gereken modellere referans
altlık olarak kullanılabilmektedir.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |