Iasos'taki agonistik grafitiler, atletlerin ve hayırseverlerin
başarılarının anıldığı anıtlar üzerinde olduğu gibi, kent gymnasion'unun mimari
parçaları üzerine de kazınmıştır. Gymnasion'lardaki genç atletler ve eğitim
alanlar kendileri ya da olasılıkla beraberindeki diğer eğitim alanlarla
birlikte guruplar halinde zafer övgüleri kazımışlardır. Zamanla agonistik
grafitiler Erken İmparatorluk Dönemi'nde o dönemin önemli isimlerini anmak
üzere yenilenen Hellenistik Dönem anıtlarının üzerine kazınmıştır. Yazar,
Iasos'taki genç atletlerin, gymnasion hayırseverlerinin ve üst düzey atletlerin
anıtlarının üzerine isimlerini ve zafer övgülerini kazıyarak, kendilerini elit
Hellenik statünün üstün bileşenleri olan sportif başarı ve hayırseverliğin
teşvik edildiği hakim sosyal yapının içerisine yerleştirdiklerini ileri
sürmektedir. Ayrıca, grafiti yazıcılar Iasos'taki anıtsal ve sivil peyzajın
görüşülüp yeniden düzenlenmesine de katkıda bulunmuşlardır.
In Iasos agonistic graffiti were inscribed on architectural elements
(columns) of the city's gymnasia as well as on monuments commemorating the
achievements of athletes and benefactors. Young athletes and trainees at the
gymnasia inscribed victory acclamations for themselves or small groups,
possibly their fellow training partners. At times, agonistic graffiti were
inscribed on memorials of the Hellenistic era that were refurbished in the
early Roman imperial period to commemorate contemporary luminaries. I argue
that by inscribing their names and victory acclamations on the memorials of
gymnasion benefactors and top-level athletes, young athletes from Iasos
embedded themselves into a dominant social script that promoted athletic
success and euergetism as preeminent components of elite Hellenic status.
Furthermore, graffiti authors contributed into the process of negotiating and
re-shaping the commemorative and civic landscape of Iasos.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2015 |
Submission Date | November 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 |