Aim: The study was planned as a descriptive study to determine the health literacy of the elderly.
Material and Methods: The research population is Sivas 60+ Tazelenme University students. All the elderly enrolled in Sivas Tazelenme University were included in the study (n= 27). After obtaining the necessary legal permissions, the Sociodemographic form and Health Literacy scale prepared in line with the literature were applied to all Tazelenme University students who volunteered to participate in the research.
Results: While the mean age of the elderly who participated in the study was 66.03 ± 4.01 years, 63% were female, most were high school graduates (37.0%), and married (74.1%). In addition, 55.6% of the participants had a chronic disease, and 66.7% were constantly using drugs. According to the scale scores applied to the elderly, the health literacy scale score was determined as 107.48 ± 11.84, and it was seen that their health literacy status was at a good level.
Conclusion: In old age, it is essential to increase people’s health literacy due to the increasing health needs, comorbid diseases, and physiological changes with age. In the sample of Sivas Tazelenme University, it was seen that the health literacy levels of the elderly were sufficient and good. In this sense, trainings can be planned, and different social responsibility projects can be developed to increase the health literacy of the elderly.
Geriatrik Bilimler Dergisi'nin 2023 yılı Cilt:6 Sayı:2'de yayınlanan ‘Tazelenme Üniversitesi Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlıklarının Belirlenmesi' başlıklı makalenin gereç ve yöntemler bölümünde çalışmanın Şubat-Mart 2023 tarihleri arasında yapıldığı sehven yazılmış olup doğrusu çalışmanın etik kurul onay kararı sonrası Nisan-Mayıs 2023 tarihleri arasında yapıldığıdır. Yazar, dikkatinden kaçan bu hata için okuyuculardan özür dilemektedir. Makalede yer alan bu hatanın giderilmesi için bu düzeltme metni sunulmuştur.
Amaç: Çalışma, yaşlı bireylerin sağlık okuryazarlıklarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın evrenini Sivas 60+ Tazelenme Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya, Sivas Tazelenme Üniversitesine kayıtlı olan tüm yaşlı bireyler dahil edilmiştir. Gerekli yasal izinler alındıktan sonra, araştırmaya katılmaya gönüllü tüm Tazelenme Üniversitesi öğrencilerine, literatür doğrultusunda hazırlanan Sosyodemografik form ve Sağlık Okur yazarlığı ölçeği uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan yaşlı bireylerin yaş ortalamaları 66,03 ± 4,01 yıl iken, %63’ü kadın, büyük çoğunluğunun lise mezunu (%37,0) ve evli (%74,1) olduğu belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların %55,6 ‘sının kronik hastalığı olduğu ve %66,7’sinin sürekli ilaç kullandığı da elde edilen bulgular arasındadır. Yaşlı bireylere uygulanan ölçek puanlarına göre ise, sağlık okuryazarlığı ölçek puanı 107,48 ± 11,84 olarak belirlenmiş ve sağlık okuryazarlık durumlarının iyi düzeyde olduğu görülmüştür.
Sonuç: Yaşlılık döneminde, yaşla birlikte artan sağlık ihtiyaçları, komorbid hastalıklar ve fizyolojik değişimler sebebiyle, kişilerin sağlık okuryazarlıklarının artırılması oldukça önemlidir. Sivas Tazelenme Üniversitesinde, yaşlı bireylerin sağlık okuryazarlık düzeylerinin yeterli ve iyi olduğu, sağlık konusunda farkındalıklarının yüksek olduğu görülmüştür. Bu anlamda, yaşlı bireylerin sağlık okuryazarlıklarının artırılması için eğitimler planlanabilir ve farklı sosyal sorumluluk projeleri de geliştirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Corrigenduım |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | May 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
Articles published in this journal are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The Journal of Geriatric Science is indexed in Turkey Citation Index, Turkish MEDLINE, Asos Index, Scilit, EuroPub, Index Copernicus International - Journals Master List since September 2022 and ULAKBIM TR-INDEX since 2023 issues.
| | |