Mevcut öğretim programlarımız arasında yer alan Zeka Oyunları dersi ile ilgili yapılmış birçok araştırmada bu dersin öğrencilerin gelişim alanlarına katkısı oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu dersin içeriği incelendiğinde birçok oyun türünden oluştuğu görülmektedir. Bu oyunlar arasında yer alan Mangala oyunu da bu ders kapsamında öğrencilere öğretilmektedir. Mangala oyunu, yakın zamanda farkındalık çalışmaları ile birlikte okul ve sınıflarda yerini almıştır. Mangalanın tarihi incelendiğinde aslında yeni bir oyun olmadığı, çok önceleri atalarımız tarafından da oynandığı görülmektedir.
Araştırmamızda tarihi Mangala oyununun ilkokul ikinci kademesinde yer alan öğretmenlerin bu oyuna ilşkin algıları incelenmiştir. Araştırmanın verileri nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma konusunun detaylı bir biçimde incelenmesi açısından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın örnekleminin Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde görev yapan 7 erkek ve 5 kadın öğretmenden oluşan 12 kişi oluşturmuştur. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile kodlanıp temalara ayrılarak bulgulanmıştır.
Araştırma sonucunda mangala kavramının “oyun ve eğlenme aracı olduğu”, Mangala oyunun öğrencilerin “zihinsel ve sosyal gelişim alanlarına” daha fazla katkı sunduğu, Mangala oyunun öğrencilerin “saygı ve adalet değerleri ile problem çözme ve yaratıcılı becerilerini” geliştirdiği, Mangala oyun sürecinde en büyük problemin “fiziki yetersizlikler” olduğu ve Mangala oyunun en çok “Matematik” dersi ile ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 1 |