Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Farkındalıklarının Dijital Oyun Oynama Motivasyonları ile İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 98 - 110, 31.12.2024
https://doi.org/10.70631/gesd.1514935

Öz

Bu çalışma, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin rekreasyon farkındalıkları ile dijital oyun oynama motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada nicel araştırma modeli kullanılmış ve tarama deseni tercih edilmiştir. Dumlupınar Üniversitesi’nde eğitim gören 110 öğrenci (55 kadın, 55 erkek) kolayda örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Veriler, Google Form üzerinden toplanmış ve SPSS 24.0 programı ile analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları, erkek öğrencilerin rekreasyon farkındalığı ve dijital oyun oynama motivasyonu seviyelerinin kadın öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Rekreasyon bölümü öğrencileri, diğer bölüm öğrencilerine kıyasla daha yüksek rekreasyon farkındalığı ve dijital oyun oynama motivasyonuna sahiptir. Yaş grupları arasında ise anlamlı bir fark bulunmamıştır. Rekreasyon farkındalığı ile dijital oyun oynama motivasyonu arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur.
Araştırma, rekreasyon farkındalığı ve dijital oyun oynama motivasyonunun öğrencilerin yaşam kalitelerini ve akademik başarılarını artırmada önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Eğitim programlarının, öğrencilerin rekreasyonel faaliyetlere ve dijital oyunlara katılımını teşvik edecek şekilde tasarlanması önerilmektedir.

Etik Beyan

Mevcut

Kaynakça

  • Axelsen, M. (2009). The Power Of Leisure: I Was An Anoexic; I’m Now A Healthy Triathlet. Lesiure Sciences. 31: 330–346.
  • Bucher, C. A., ve Bucher, R. D. (1974). Recreation For Today's Society. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakma, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz ve Ş., Demirel, F. (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, E. (2013). Tanımlar Ve Temel Kavramlar, Eğitsel Dijital Oyunlar. Ocak, M.A. (Ed.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Demir, G. T. (2022). Beden Eğitimi Ve Spora İlişkin Tutum Dijital Oyun Oynama Motivasyonunun Yordayıcısı Mıdır?. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 69-79.
  • Demir, G. T., ve Hazar, Z. (2018). Dijital Oyun Oynama Motivasyonu Ölçeği (Doomö): Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Journal Of Physical Education ve Sports Science/Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2).
  • Dustin, D.L., ve Goodale, T. L. (1997). The Social Cost Of İndividual Benefits. Parks Ve Recreation, 32(7), 20-22
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A. Ve Dinç, Y. (2009). Boş Zaman Ve Rekreasyon Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Hazar, Z., Demir, G.,Namlı, S., Türkeli, A. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı Ve Fiziksel Aktivite Düzeyleri Arasındaki İlşkinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 320-332.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Mclean, D. D., Hurd, A. R., ve Rogers, N. B. (2005). Recreation And Leisure İn Modern Society. USA: Johns And Bartlett Publishers.
  • Örücü, E. Ve Kanbur, A. (2008). “Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans Ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet Endüstrisi Örneği”. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Manisa, Yönetim Ve Ekonomi, Cilt: 15, Sayı:1.
  • Özen, Y. (2017). Farkında Mıyız? (Bilişsel Farkındalık İle Psikolojik İyi Oluşun İçrelleşmesi. Kesit Akademisi Dergisi (The Journal Of Kesit Academy),
  • Rideout, V., Foehr, U., ve Roberts, D. (2010). Generation M2: Media İn The Lives Of 8 To 18-Year-Olds. Kaiser Family Foundation Study.
  • Sabuncuoğlu, Z. (1987). Çalışma Psikolojisi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi
  • Ud Din, M., Tufail, H., Shereen S., Nawaz, A., Shahbaz, A. (2012). “Factor Affecting Teacher Motivation At Secondary School Level İn Kohat City”. İnter Disciplinary Journal Of Contemporary Research İn Business. Vol. 3. No: 10.
  • Wichasin, P. (2007). A Study Of Thai Women As Health Tour Participants İn Relation To Lifestyle And Leisure Practice. A Thesis Submitted İn Partial Fulfilment Of The Requriements Of Bournemouth University. Degree Of Doctor Of Philosophy, Bournemouth.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Batıkan Karavelioğlu 0000-0002-6218-1850

Mihri Barış Karavelioğlu 0000-0003-3536-2485

Adnan Ersoy 0000-0002-7018-9318

Erken Görünüm Tarihi 25 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 28 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karavelioğlu, B., Karavelioğlu, M. B., & Ersoy, A. (2024). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Farkındalıklarının Dijital Oyun Oynama Motivasyonları ile İlişkisinin İncelenmesi. Göbeklitepe Eğitim Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 98-110. https://doi.org/10.70631/gesd.1514935