Öğretim materyalleri etkili ve verimli öğrenmelerin gerçekleşmesini sağlayarak öğrencilerin etkin katılımına yönelik öğretim ortamları sunmaktadır. Öğretim materyalleri konusunda teori ve uygulama bütünlüğünde yapılan çalışmalar öğrenci ve öğretmenlere önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Muhammet Mustafa Bayraktar tarafından kaleme alınan ‘Öğretim Materyalleri ve Din Öğretiminde Somut Materyal Önekleri’ isimli kitabın da benzer bir yaklaşımla hazırlandığı söylenebilir. Kitap, giriş, iki bölüm ve sonuç/öneriler şeklinde tasarlanmıştır. Giriş bölümünde çalışmanın konusu, problemi, amacı, önemi ve yöntemi ele alınmıştır. Birinci bölümde, öğretim materyalleri ve din öğretiminde öğretim materyallerinin kullanımı temaları irdelenerek çalışmanın kavramsal çerçevesi oluşturulmuştur. İkinci bölümde araştırma bulguları incelenmiştir. Buna göre Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının katılım ve katkılarıyla düzenlenen Din Öğretimi Materyalleri Sergisine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri ve sergide sundukları öğretim materyalleri incelenmiştir. Kitabın sonuç ve öneriler kısmında ise düzenlenen sergiye yönelik çıkarımlar yapılıp değerlendirilmiş ve benzer bir sergi düzenlenirken göz önünde bulundurulacak öneriler geliştirilmiştir. Kitap, din öğretiminde öğretim materyallerinin kullanılması konusunda uygulamaya yönelik bir kılavuz niteliği taşımaktadır.
Teaching materials provide effective and efficient learning experiences, offering students opportunities for active participation in instructional environments. Studies on teaching materials, within the context of theory and practice, provide advantages to both students and teachers. Muhammet Mustafa Bayraktar's book, 'Teaching Materials and Concrete Material Examples in Religious Education,' follows a approach. The book is structured into an introduction, two chapters, and a conclusion/recommendations section. In the introduction, the subject, problem, purpose, significance, and methodology of the study are discussed. The first chapter outlines the conceptual framework of the study by examining the themes of teaching materials and the use of teaching materials in religious education. The second chapter examines research findings. Accordingly, the opinions of prospective Religious Culture and Moral Education teachers who took the Teaching Technologies and Material Design course at Kırşehir Ahi Evran University Faculty of Islamic Sciences, as well as their contributions to the Religious Education Materials Exhibition organized with their participation, are analyzed. In the conclusion and recommendations section, insights and evaluations are made regarding the exhibition, and suggestions to consider when organizing a similar exhibition are developed. The book serves as a practical guide for the use of teaching materials in religious education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Kitap Değerlendirmeleri |
Authors | |
Early Pub Date | January 15, 2024 |
Publication Date | January 15, 2024 |
Acceptance Date | January 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |