Dinin yorumlanmasının belli bir zaman dilimine ait olduğunun kabul
edilmesi, bir çeşit zamansal ruhban sınıfının ortaya çıkarılmasıdır. Ancak
tarihsel süreçte Müslümanlar, Kur’ani ilkelerin belirlenmesini ve yorumunu
belli bir dönemin veya zümrenin tekelinde görerek bir çeşit ruhban sınıfı
yaratmışlardır. Yazara göre, Emeviler döneminde hadislerin kayda geçirilmesiyle
Müslümanların Kur’an metnine yabancılaşma süreci başlamıştır. Çünkü Hz.
Peygamber zamanında Kur’an tek referans kaynağı iken; tedvin döneminde onun
referans kaynaklarından birisi haline getirmek çok stratejik bir hamledir.Kendisine atıf yapılan tedvin asrı, din kültürümüzün oluşmasında referans
çerçevesi olup, siyasi, dini ve ilmi alanlarda kırılmaların gerçekleştiği
dönemdir. Zamansal olarak ise Hz. Peygamberin vefatı ile başlayıp Abbasi
Halifesi Mütevekkil’in Kelam ilmini yasaklaması ile sona eren 229 senelik süreç
olup müslüman kültürün teşekkül dönemidir yani miladi olarak 632-861 arasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Kitap Değerlendirmeleri |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Acceptance Date | July 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 14 |