With the development of mobile technology leading
to the use of mobile tool in the advertising channels, the studies undertaken
by the companies to provide services as well as to ensure customer contentment
have recorded a considerable development. While technology developed from one
hand; the wishes, needs and expectations of customers have also changed on
another. In order to obtain the products with top quality and services
corresponding to them best, people are now making all possible efforts. As the
competencies of today allow companies to reach out broader masses without the
limitations of time and space, operating the advertising channels effectively
and efficiently in the framework of marketing ethics therefore constitutes
cruciality in providing service and ensuring customer contentment. In this
study, threads related to advertising, service quality and customer contentment
are examined. In order to demonstrate the correlation between individual
customer service quality and customer contentment, the questionnaire is carried
out among the Facebook, Twitter and Linkedin users. The survey data is
processed on statistical package software and findings are evaluated.
Mobil teknolojinin gelişmesi ve mobil araçların reklam kanalları
içerisinde kullanılmasıyla birlikte, firmaların kaliteli hizmet sunma ve
müşteri memnuniyeti sağlama üzerine yaptıkları çalışmalar da gelişme
göstermiştir. Bir yandan teknoloji gelişirken diğer yandan tüketicilerin istek,
ihtiyaç ve beklentileri de değişime uğramıştır. Tüketiciler artık en kaliteli
ve kendilerini en çok memnun edecek ürün ve hizmetleri elde etmek için çaba
sarf etmektedir. Günümüzün rekabet şartları tüketicilere zaman ve mekân sınırı
olmadan ulaşılmasını gerektirmektedir. Mobil araçların tüketicilere doğrudan,
mekân ve zaman sınırı olmadan ulaşılmasını mümkün kılan bir yol olduğu
düşünüldüğünde, firmaların bu reklam kanalını pazarlama etiği çerçevesinde
etkin ve verimli bir şekilde kullanmaları hem daha kaliteli hizmet sunabilme
hem de müşteri memnuniyeti sağlayabilme yolunda fırsatlar sunmaktadır. Bu
çalışmada, mobil reklamcılıkta müşteri memnuniyeti ile bireysel müşteri hizmet
kalitesi ve algılanan müşteri memnuniyeti değişkenleri arasındaki ilişkiler
değerlendirilmiştir. Bireysel müşteri hizmet kalitesi ve algılanan müşteri
memnuniyeti değişkenlerinin, mobil reklamcılıkta müşteri memnuniyeti ile
ilişkisini belirleyebilmek amacıyla Facebook, Twitter ve Linkedin kullanıcıları
üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Anket verileri SPSS istatistik paket
programı ile analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |