Afet lojistiği, afetle mücadele sürecinin en önemli kısımlarından biridir. Kısa bir zamanda, planlı ve sistemli bir şekilde yapılması gereken bu faaliyetlerin günümüz dijital teknolojilerine ayak uydurması hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada afet müdahalesi süreçlerinde yaşanan afet lojistiği sorunları tespit edilmeye çalışılarak sorunlara dijital teknolojiler ile çözüm yolları aranmıştır. Araştırmada çalışma grubu olarak Türkiye’nin ilk ve en büyük arama kurtarma Sivil Toplum Kuruluşu olan AKUT Arama Kurtarma Derneği gönüllüleri seçilmiştir. Nitel araştırma deseni ile tasarlanan çalışmada AKUT gönüllüsü 15 katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda kurumlar arası iletişim ve eşgüdüm, tedarikçi belirleme, stok yönetimi, araç ve malzemelerin takibi, tersine lojistik gibi faaliyetlerde dijital dönüşüme ihtiyaç olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kar Amacı Gütmeyen Pazarlama |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 2 |