Taşıt lastiklerinin sırt desenlerinin; sürüş güvenliği, sürüş konforu, yakıt tüketimi, frenleme ve gürültü performans değerleri gibi farklı parametrelere bağlı olarak bilgisayar destekli tasarım programları yardımıyla üç boyutlu olarak tasarım çalışmaları yapılmaktadır. Lastik üretim kalıpları; yapıları itibariyle oldukça karmaşık ve imalatları çok pahalı olan sistemlerdir. Kaliteli bir taşıt lastiği üretiminde, lastik üretim kalıpları oldukça önemli bir yere sahiptir. Bilgisayar ortamında yapılan tasarımlardaki hatalar çoğu zaman tasarım sırasında fark edilememesinden dolayı imalat sırasında ortaya çıkmaktadır. Lastik kalıplarının imalatı yapıldıktan sonra ortaya çıkan tasarım hatalarından dolayı zaman ve maliyet açısından büyük zararlar yaşanmaktadır. Bu çalışma kapsamında lastik sırt desen prototip imalatı için; eklemeli üretim (Additive Manufacturing) yöntemlerinde deneysel çalışmalar yapılarak en uygun prototoip üretim yöntemin bulunması hedeflenmiştir. Bu amaçla geliştirilen lastik sırt desen prototip imalatı; Fused Deposition Modelling (FDM) ve Binder Jetting (3DP) teknolojilerine sahip olan iki farklı üç boyutlu baskı makineleri kullanılarak yapılmıştır. Ortaya çıkan üç boyutlu katı modellerin görüntü, kalite ve prototip üretim süreleri gibi teknik özellikler birbirleriyle karşılaştırılmıştır.
Depending on different parameters such as driving safety, driving comfort, fuel consumption, braking and noise performance values, three-dimensional design studies of tread patterns of vehicle tires are carried out with the help of computer aided design programs. Tire production molds are the systems which are very complex and very expensive to manufacture due to their structure. In the production of a quality vehicle tire, tire production molds have a very important place. Errors in computer-generated designs are often unrecognizable in the process of designing and appear during the manufacturing process. Due to the design faults that occur after the manufacturing of the tire molds, there are great losses in terms of time and cost. In the scope of this study for the production of prototypes of the tire tread pattern; it is aimed to find the most suitable prototype production method by making experimental studies in additive manufacturing methods. Tire tread pattern prototype developed for this purpose is manufactured by using different three-dimensional printing machines with Stereolithography (SLA), Fused Deposition Modeling (FDM) and Binder Jetting (3DP) technologies. Technical properties such as image, quality and prototype production durations of the three dimensional solid models produced are compared with each other.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Conference Paper |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Submission Date | February 6, 2020 |
Acceptance Date | April 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |