Tiyatro sanatına yaptığı birçok katkı göz önüne alındığında, William Shakespeare büyük ölçüde İngiliz dili ve edebiyatının babası ve İngiliz tarihindeki en büyük oyun yazarı olarak dünya çapında kabul görmektedir. Shakespeare, şiirleri ve sonelerinin yanı sıra Elizabeth döneminin yaşam tarzını ve gelenek/göreneklerini temsil eden çeşitli etkileyici ve dünyaca tanınmış oyunlar kaleme almıştır. Yazarın bu tür eserleri ortaya koymasındaki temel amaç çağa ışık tutmak belki de toplumun kusurları olarak kabul ettiği konuları eleştirmektir. Komedilerinde bile Shakespeare, erkek egemenliğiyle ilgili ciddi açmazları içerisinde barındıran unsurları ön plana çıkararak, en tartışmalı komedileri arasında yer alan Hırçın Kız (1623)’da olduğu gibi, ciddi mesajları komik unsurlarla harmanlamaya özen göstermiştir. Bu çalışmada, Shakespeare’in Hırçın Kız adlı oyunu, Colette Dowling’in açıklığa kavuşturduğu ‘Sindrella Kompleksi’ kavramı üzerinden incelenmektedir. Özellikle, oyunun ‘hırçın’ karakteri Katherina’nın değişimi ‘Sindrella Kompleksi’ kavramına göre detaylandırılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın bulguları sonuç kısmında verilmektedir.
Making a great many contributions to theatre itself, William Shakespeare has widely been acknowledged as the father of English language and literature as well as the greatest playwright in English history. Apart from his poems and sonnets, he produced several influential and well-known plays standing for the customs and lifestyle of Elizabethan age. His basic motif to create such works seems to shed light on the era, probably to criticize the issues which he postulated as flaws of the society. Even in his comedies, Shakespeare blended comic elements with critical messages as in The Taming of the Shrew (1623) ranking among the most debatable comedies while inholding some serious subject matters related to male hegemony in his age. In this present study, this play is analysed through the concept ‘Cinderella Complex’ explicated by Colette Dowling. Specifically, the shocking transformation of the ‘shrewish’ Katherina is detailed with regard to this concept. The findings are presented in the conclusion section of the study.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Submission Date | May 21, 2021 |
Acceptance Date | June 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.