Türkçe dersi öğretmen kılavuz
kitaplarında öğrencilere temalar süresince okumaları tavsiye edilen çeşitli
eserlere yer verilmektedir. Bu araştırmada bahsi geçen eserlerin çeşitli
açılardan ele alınıp incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden
doküman incelemesi ile gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini ortaokul 6, 7 ve 8. Sınıflar için hazırlanan ve her bir
sınıf düzeyi için üç olmak üzere toplam dokuz adet öğretmen kılavuz kitabı
oluşturmuştur. İncelenen kılavuz kitaplarda toplam 286 eserin tavsiye edildiği,
bu eserlerden bazılarının gerek aynı sınıf düzeyinde, gerek farklı sınıf
düzeylerinde ortak eserler olduğu belirlenmiştir. Öğrencilere okumaları
önerilen kitapların büyük çoğunluğunun ilköğretimler için tavsiye edilen 100
temel eser listesinden seçildiği, bazı
yayınevlerinin kitap tavsiyelerinde 100 temel esere çokça yer verirken bazı
yayınların bu eserleri çok az önerdiği görülmüştür. Kılavuz kitaplardaki tavsiye eserlerin büyük
oranda yerli eserler olduğu, bu eserlerden 13 tanesinin öğrencilere en çok
tavsiye edilen kitaplar olduğu, bu eserlerin daha çok Millî Kültür, Duygular ve
Okuma Kültürü temalarında yer aldığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular
tablolar ve grafikler ile sunulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | January 11, 2018 |
Acceptance Date | March 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2018 Issue: 10 |