Bilimsel
araştırma çalışmalarının en önemli kısımlarından biri araştırmanın özetidir.
Özet, okuyucuların araştırma hakkında kısa süre içerisinde bilgi sahibi olması
açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı Türkçe eğitimi alanında hazırlanan
doktora tez özetlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma,
nitel araştırma türlerinden olan betimsel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında 2007-2017 yılları arasında Türkçe eğitimi
alanında hazırlanan 223 doktora tez özeti incelenmiştir. Tezler araştırmacı
tarafından hazırlanan “Tez Özeti Analiz Formu” kullanılarak incelenmiştir. Form
aracılığıyla incelenen tez özetleri içerik analizine tabi tutularak elde edilen
veriler, tablolaştırılarak frekans ve yüzdelerle gösterilmiştir. Araştırma
bulgularına göre araştırmanın amacı ve sonucu bilgisine yeterli düzeyde yer
verildiği; araştırmanın önemi, örneklemi, veri toplama ve veri analiz
teknikleri, bulgular ve öneri bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı tespit
edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle şu önerilerde bulunulmuştur:
Doktora tez özetlerinde araştırmanın amacı, önemi, yöntemi, veri toplama ve
analizi teknikleri, örneklemi, bulguları, sonuçları ve önerileri ile ilgili bilgilere
yer verilmelidir. Tez yazım kılavuzlarında özet kısmının yazımına yönelik
ayrıntılı bilgilere yer verilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 18, 2018 |
Submission Date | April 2, 2018 |
Acceptance Date | September 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2018 Issue: 11 |