Bu çalışmada Diyarbakır ili Dicle ve Eğil ilçelerinde faaliyette bulunan organik yetiştirici birliklerine üye badem yetiştiricilerinin bu örgütlere bakış açıları incelenmiştir. Araştırmada tam sayım örnekleme yöntemi kullanılmış ve adı geçen ilçelerde kapama badem bahçesi sahibi toplam 52 işletmenin tamamı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma verileri üreticilerle yüz yüze yapılan anketler ve nitelikli sohbetler ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik yöntemler ve kikare analizi kullanılmıştır. Likert ölçeği kullanılarak elde edilen sıralı (ordinal) verilerde uyum analizi yapılmış bu amaçla Cronbach’s Alpha istatistiği hesaplanmıştır. Çalışmada organik badem yetiştiriciliği birliğine üye olanların %78.9’nun destek almak için üye oldukları, %42.3’nün birliği bir yıl içinde hiç ziyaret etmedikleri, “pazarlamada üretici birliklerinin önemli olduğu” önermesine çok düşük düzeyde katıldıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre yöredeki organik yetiştirici birliklerinin bugüne kadar pazarlama fonksiyonunu yerine getiremediği ve buna bağlı olarak da üreticilerde üretici birliklerinin pazarlamada etkin rol alabileceklerine dair bir beklenti oluşmadığına kanaat getirilmiştir.
Abstract: In this study was examined the organizational perspectives of the almond farmers who were members of the organic producers’ association and operating in Dicle and Eğil districts of Diyarbakır province, Turkey. To this end, in total of 52 almond farmers in both districts were included in the study using complete enumeration sampling method. Study data were collected with questionnaires through face-to-face farmer interviews and qualified conversations. In analysis of the data were used descriptive statistics and Chi-Square analysis. In ordinal data obtained with Likert scales, an internal consistency analysis was also performed calculating Cronbach's alpha statistics. It was revealed that of all the members of Organic Almond Producers’ Association, 78.9% became member just to access the government supports as 42.3% never visited the Association in one year of period and generally not agreed to the proposal saying “farmer associations have important roles in marketing.” According to the results we concluded that organic producers’ associations in the study area hitherto could never manage to accomplish their marketing functions and hence there was not any expectation formed in farmers’ mind that associations might have an active role in marketing
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 38 Issue: 3 |