Çalışmada bir üniversitenin ikinci ve üçüncü sınıf
erkek hemşirelik öğrencilerinin mesleği algılama tarzları fenomenolojik
yaklaşım kullanılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma altı gönüllü erkek
hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Hemşirelik eğitiminde ikinci
sınıftan itibaren klinik deneyim ve gözlem gelişmeye başladığı için araştırmaya
ikinci sınıftan itibaren öğrenciler seçilmiştir. Araştıma verileri öğrenci veri
formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma
verileri toplandıktan sonra araştırmacı tarafından görüşmeler birkaç kez
okunarak uygun temalar ve alt temalar belirlenmiştir. Analiz ve
değerlendirmeler kapsamında temalar ve alt temalar oluşturulmuştur. Verilerin
analizinden ortaya çıkan temalar: Meslek seçimi, cinsiyete dayalı kalıplar,
mesleğe ilişkin bireysel algı ve gelecek planlarıdır. Cinsiyete dayalı kalıplar
temasında katılımcılar çogunlukla klinikte güç gerektiren durumlarda kendilerine
ihtiyaç duyulduğunu belirtmişlerdir. Hemşirelik mesleğini seçme temasında,
katılımcıların mesleği seçme nedenleri belirlenmiştir. Ekonomik nedenler,
sağlıkla ilgili bir alan olma ve üniversite sınav sonuçlarına göre bölümü seçme
bu nedenlerdendir. Hemşirelikte erkek öğrenci sayısının kız öğrencilere göre
daha az olması nedeniyle ikinci ve üçüncü sınıf erkek öğrenciler, eğiticiler
tarafından kendilerinin daha fazla ilgi odağı haline geldiklerini
belirtmişlerdir. Hemşirelik eğitiminde,
eğiticilerin erkek öğrencilere yaklaşımı öncelik ve baskı oluşturacak şekilde
olmamalı, erkek öğrencilerin rahat bir şekilde kendini ifade etmesi
sağlanmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Erkek
hemşirelik öğrencileri, mesleki algılama, nitel çalışma
erkek hemşirelik öğrencileri mesleği algılama tarzları nitel çalışma
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |