Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE

Yıl 2020, , 46 - 51, 06.09.2020

Öz

Yeni koronavirüs hastalığının (COVID-19), küresel olarak fiziksel aktivite davranışları üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu görülmektedir. COVID-19 salgını, dünyadaki birçok insanı bir süre evde kalmaya, kendini izole etmeye ve karantinaya almaya zorladı. Dünya Sağlık Örgütü, 6-17 yaş arası çocuk ve adolesanlar için günlük 60 dakika süre ile orta-yüksek şiddetli fiziksel aktivite ile birlikte haftanın 3 günü kas kuvvetlendirme egzersizlerini, yetişkinler ve yaşlılar için haftada 75 dakika süre ile yüksek şiddetli fiziksel aktivite veya haftalık 150 dakika süre ile orta şiddetli fiziksel aktivite ile birlikte haftanın 2 günü kas kuvvetlendirme egzersizlerini önermektedir. Evde aktif kalmak için bisiklet veya kol ergometresi ile aerobik egzersiz eğitimi, vücut ağırlığı ile egzersiz eğitimi, dans ve aktif video oyunları gibi pratik öneriler, COVID-19 pandemisine yönelik koruyucu yaşam tarzı düzenlemelerinin zararlı fiziksel ve mental yan etkilerine karşı koymaya yardımcı olabilir. Bu derleme, çocuklar ve adolesanlar da dâhil olmak üzere, yaşam boyu sedanter olan bireyler için, COVID-19 pandemisi veya diğer bulaşıcı salgınlar sırasında gerçekleştirilebilecek ev tabanlı fiziksel aktiviteler hakkında yararlı bilgiler sağlamaktadır.

Kaynakça

  • 1. World Health Organization. Global recommendations on physical activity for health. 2010.
  • 2. Bangsbo J, Mohr M, Poulsen A, Perez-Gomez J, Krustrup P. Training and testing the elite athlete. Review. J Exerc Sci Fit. 2006; 4(1): 1–14.
  • 3. Fox SM 3rd, Naughton JP, Haskell WL. Physical activity and the prevention of coronary heart disease. Ann Clin Res. 1971; 3(6): 404–432.
  • 4. Garber CE, Blissmer B, Deschenes MR, Franklin BA, Lamonte MJ, Lee IM, et al. Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: Guidance for prescribing exercise special communications: position stand. Med Sci Sport Exer. 2011; 43 (7): 1334–1359.
  • 5. Tanaka H, Monahan KD, Seals DR. Age-predicted maximal heart rate revisited. J Am Coll Cardiol. 2001; 37(1): 153– 156.
  • 6. Barene S, Holtermann A, Oseland H, Brekke OL, Krustrup P. Effects on muscle strength, maximal jump height, flexibility and postural sway after soccer and Zumba exercise among female hospital employees: A 9-month randomized controlled trial. J Sport Sci. 2016; 34 (19): 1849–1858.
  • 7. Barene S, Krustrup P, Jackman SR, Brekke OL, Holtermann A. Do soccer and Zumba exercise improve fitness and indicators of health among female hospital employees? A 12-week RCT. Scand J Med Sci Sports, 2014; 24(6): 990–999.
  • 8. Connolly LJ, Scott S, Morencos CM, Fulford J, Jones AM, Knapp K, et al. Impact of a novel home- based exercise intervention on health indicators in inactive premenopausal women: A 12-week randomised controlled trial. Eur J Appl Physiol. 2020: 1-12.
  • 9. Norouzi E, Hosseini F, Vaezmosavi M, Gerber M, Pühse U, Brand S. Zumba dancing and aerobic exercise can improve working memory, motor function, and depressive symptoms in female patients with fibromyalgia. Eur J Sport Sci. 2019: 1–11. 10. Alpert PT. The health benefits of dance. Home Health Care Manag Prac. 2011; 23(2): 155–157.
  • 11. Hernandes JC, Di Castro VC, Mendonça ME, Porto CC. Quality of life of women who practice dance: A systematic review protocol. Syst Rev 2018; 7(1): 92.
  • 12. Hofgaard J, Ermidis G, Mohr M. Effects of a 6-week Faroese chain dance programme on postural balance, physical function, and health profile in elderly subjects: A pilot study. Biomed Res Int. 2019; 5392970.
  • 13. Rodrigues-Krause J, Krause M, Reischak-Oliveira A. Dancing for healthy Aging: Functional and metabolic perspectives. Altern Ther Health Med. 2019; 25(1): 44–63.
  • 14. Connolly LJ, Bailey SJ, Krustrup P, Fulford J, Smietanka C, Jones AM. Effects of self-paced interval and continuous training on health markers in women. Eur J Appl Physiol. 2017; 117(11): 2281–2293.
  • 15. Harrison JS. Bodyweight training: A return to basics. Strength and Conditioning Journal. 2010; 32(2): 52–55.
  • 16. Jönhagen S, Ackermann P, Saartok T. Forward lunge: A training study of eccentric exercises of the lower limbs. J Strength Cond Res. 2009; 23(3): 972–978.
  • 17. Pedersen BK, Saltin B. Exercise as medicine-evidence for prescribing exercise as therapy in 26 different chronic diseases. Scand J Med Sci Sports. 2015; 25(S3): 1–72.
  • 18. Kikuchi N, Nakazato K. Low-load bench press and push-up induce similar muscle hypertrophy and strength gain. J Exerc Sci Fit. 2017; 15(1): 37–42.
  • 19. Watanabe Y, Tanimoto M, Oba N, Sanada K, Miyachi M, Ishii N. Effect of resistance training using bodyweight in the elderly: Comparison of resistance exercise movement between slow and normal speed movement. Geriatr Gerontol Inter. 2015; 15(12): 1270– 1277.
  • 20. Lipecki K, Rutowicz B. The impact of ten weeks of bodyweight training on the level of physical fitness and selected parameters of body composition in women aged 21-23 years. Pol J Sport Tourism. 2015; 22(2): 64–68.
  • 21. Barnett A, Cerin E, Baranowski T. Active video games for youth: A systematic review. J Phys Act Health. 2011; 8(5): 724– 737.
  • 22. Graf DL, Pratt LV, Hester CN, Short KR. Playing active video games increases energy expenditure in children. Pediatrics. 2009; 124(2): 534–540.
  • 23. Lanningham-Foster L, Jensen TB, Foster RC, Redmond AB, Walker BA, Heinz D, et al. Energy expenditure of sedentary screen time compared with active screen time for children. Pediatrics, 2006; 118(6): e1831–e1835.
  • 24. Mellecker RR, McManus AM. Energy expenditure and cardiovascular responses to seated and active gaming in children. Arch Pediatr Adolesc Med. 2008; 162(9): 886–891.
  • 25. Graves LEF, Ridgers ND, Stratton G. The contribution of upper limb and total body movement to adolescents’ energy expenditure whilst playing Nintendo Wii. Eur J Appl Physiol. 2008; 104(4): 617–623.
  • 26. Bendiksen M, Williams CA, Hornstrup T, Clausen H, Kloppenborg J, Shumikhin D, et al. Heart rate response and fitness effects of various types of physical education for 8- to 9- year-old school children. Eur J Sport Sci, 2014; 14(8): 861–869.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Hazar Kanık

Yayımlanma Tarihi 6 Eylül 2020
Gönderilme Tarihi 19 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Hazar Kanık, Z. (2020). COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi46-51.
AMA Hazar Kanık Z. COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE. Gazi Sağlık Bil. Published online 01 Eylül 2020:46-51.
Chicago Hazar Kanık, Zeynep. “COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE”. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, Eylül (Eylül 2020), 46-51.
EndNote Hazar Kanık Z (01 Eylül 2020) COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi 46–51.
IEEE Z. Hazar Kanık, “COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE”, Gazi Sağlık Bil, ss. 46–51, Eylül 2020.
ISNAD Hazar Kanık, Zeynep. “COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE”. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi. Eylül 2020. 46-51.
JAMA Hazar Kanık Z. COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE. Gazi Sağlık Bil. 2020;:46–51.
MLA Hazar Kanık, Zeynep. “COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE”. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2020, ss. 46-51.
Vancouver Hazar Kanık Z. COVID-19 PANDEMİSİNDE EV TABANLI FİZİKSEL AKTİVİTE. Gazi Sağlık Bil. 2020:46-51.