In this study, the self-efficacy and professional cooperation perceptions of middle-grade mathematics teachers in Turkey and OECD countries were compared using the 2018 International Teaching and Learning Survey (TALIS) data. A total of 5911 of the teachers participating in the survey, 238 of which are from Turkey, are middle-grade mathematics teachers. Results showed that Turkish middle-grade mathematics self-efficacy is higher than other OECD middle-grade mathematics teachers especially in terms of their classroom management, teaching, and student participation. When the self-efficacy perceptions of teachers were analyzed with respect to teachers’ professional experience, a significant, positive, weak correlation was found between Turkey and many other OECD countries. Additionally, there are statistically significant differences between the average of professional cooperation of teachers in Turkey and some other OECD countries. Although the self-efficacy perceptions of middle-grade mathematics teachers in Turkey are higher than in many countries, their perceptions of cooperation are low.
TALIS (The Teaching and Learning International Survey: Uluslararası Öğretme ve Öğrenme araştırması), öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin çalışma koşulları ve okullardaki öğrenme ve öğretme ortamlarını araştıran uluslararası bir araştırmadır. Bu çalışmada Türkiye ve TALIS anketine katılan ülkelerdeki ortaokul matematik öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve mesleki iş birliği algıları karşılaştırılmıştır. Araştırmada 2018 TALIS Anketinin verileri kullanılmıştır. Bu verilere OECD tarafından oluşturulmuş veri tabanlarından ulaşılmıştır. TALIS 2018 uygulamasına toplamda 5911’i ortaokul matematik öğretmeni katılmış ve bu öğretmenlerden 238’i Türkiye’de görev yapan öğretmenlerden oluşmuştur. Elde edilen verilerde öğretmenlerin öz yeterlikleri ve mesleki iş birliği algılarını etkileyen faktörler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde korelasyon analizleri yapılarak değişkenler arasındaki ilişki incelenmiştir. Ortalamalar arasındaki farka bakmak için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. ANOVA testiyle grupların farklılığı test edilmiştir. İstatistiksel olarak anlamlı bir p değeri bulunduğunda (p<0,05), bu farkın hangi gruplar arasında olduğunu görmek için çoklu karşılaştırma testleri (Post-hoc testi) kullanılmıştır. Araştırmadan ulaşılan bulgulara göre Türkiye ortaokul matematik öğretmenlerinin öz yeterlik algılarının sınıf yönetimi, öğretim ve öğrenci katılımı boyutlarına göre ortalamalarının araştırmaya katılan diğer ülkelere kıyasla daha yüksek olduğu görülmüştür. Mesleki deneyime göre incelendiğinde Türkiye ile diğer birçok katılımcı ülkeler arasında anlamlı, pozitif, zayıf bir korelasyon tespit edilmiştir. Mesleki iş birliğinde ise bazı ülkelerle istatistiksel olarak anlamlı farklar saptanmıştır. Genel olarak bakıldığında da Türkiye’deki ortaokul matematik öğretmenlerinin öz yeterlik algıları katılımcı birçok ülkeye göre yüksek olmasına rağmen iş birliğine dair algılarının düşük çıktığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.