Bu çalışma Konya’da üniversite öğrenim gören öğrencilerinin sosyal problem çözme becerileri, Covid-19 korkusu ve akademik güdülenme düzeyleri cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, bölüm ve okudukları fakülteler açısından araştırmayı amaçlamaktadır. Gönüllü 546 üniversite öğrencisi sosyal problem çözme envanteri-kısa formunu, Covid-19 korkusu ölçeğini, akademik güdülenme ölçeğini ve demografik sorular formunu doldurmuşlardır. Nicel istatiksel analizleri Covid-19 korkusu ile yaş arasında negatif anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Yapılan t-testi analizi kadın katılımcıların probleme olumsuz yönelim, bilgiyi kullanma ve Covid-19 korku puanları erkek katılımcıların puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunurken erkek katılımcıların probleme olumlu yönelim puanları kadın katılımcılara göre anlamlı bir şekilde yüksek olduğunu görülmüştür. Ayrıca, ANOVA analizi 2. sınıf öğrencilerinin 4. Sınıf öğrencileri ile kıyas edildiğinde daha yüksek düzeyde dikkatsiz / dürtüsel problem çözme tarzını kullandıkları ortaya konmuştur. İlaveten, öğretmenlik bölümleri üniversite öğrencilerinin probleme olumlu yönelim ortalama puanları ruh sağlığı, sağlık ve mühendislik bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerin ortalama puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı bir şekilde yüksek bulunmuştur. Diğer taraftan, tıp bilimleri öğrencilerinin probleme olumlu yönelim ortalama puanları eğitim, sosyal ve beşerî bilimler ve mühendislik ve mimarlık fakülte öğrencilerinin istatiksel olarak anlamlı düzeyle farklı olduğu ortaya konulmuştur. Son olarak, tıp ve eğitim fakülteleri öğrencilerinin ortalama Covid-19 korku puanları sosyal ve beşerî bilimler ile mühendislik ve mimarlık fakülteleri öğrencilerinin Covid-19 korku puanlarından yüksek olduğu bulunmuştur.
This study aims to investigate the social problem-solving skills, fear of Covid-19, and academic motivation levels of students studying at universities in Konya in terms of their gender, grade levels, department, and faculties they study. 546 volunteer university students filled out the social problem-solving inventory-short form, the fear of Covid-19 scale, the academic motivation scale, and the form of the demographic question. Quantitative statistical analysis showed that there is a negative significant relationship between fear of Covid-19 and age. In addition, t-test analysis showed that while female participants' negative orientation to the problem, using knowledge and Covid-19 fear scores were statistically higher than male participants' scores, male participants' positive orientation to problem scores were higher than females. In addition, ANOVA analysis revealed that 2nd-grade students used a higher level of careless/impulsive problem solving when compared to 4th-grade students. In addition, the mean scores of positive problem orientation of university students from teaching departments were found to be statistically significantly higher than the average scores of university students studying in mental health, health, and engineering departments. On the other hand, it has been revealed that the average scores of medical sciences students' positive orientation to the problem differ with a statistically significant level of education, social and human sciences, and engineering and architecture faculty students. Finally, it was found that the average Covid-19 fear scores of the students of medical and education faculties were higher than the Covid-19 fear scores of the students of social sciences and humanities and engineering and architecture faculties.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.