Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’ına bağlı resmi okullarda görev yapan öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen uzaktan hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel bir araştırmadır ve olgu bilim olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunda 2020-2021 eğitim-öğretim yılında farklı branşlarda görev yapan toplam 15 öğretmen yer almaktadır. Covid-19 pandemisinden dolayı, görüşmeler çevrimiçi olarak gerçekleşmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, katılımcı öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitim faaliyetlerine yönelik başlıca güçlü yönleri; zaman ve mekandan bağımsız olma ve kolay ulaşılabilirlik olarak sıklıkla belirttiği belirlenmiştir. Zayıf yönleri eğitimler esnasında eğitmen ile birebir diyalog eksikliği ve geribildirim yetersizliği olarak belirlenmiştir. Katılımcılardan, beklenen düzenlemelere ilişkin (varsa) önerileri alınmıştır.
yok
yok
In this study, it is aimed to determine the opinions of teachers about the distance in-service training activities carried out for teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education. This research is a qualitative research and is designed as a case study. In the study group, there are a total of 15 teachers working in the 2020-2021 academic year. Due to the Covid-19 pandemic, the interviews took place online. Descriptive analysis technique was used in the analysis of the collected data. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool. The findings are presented in tables. As a result of this research, it has been determined that the participating teachers frequently stated the main strengths of distance in-service training activities as being independent of time and place and accessibility. Besides, they frequently stated the weak points as being the lack of one-to-one dialogue with the instructor and the inadequacy of feedback during the trainings. The participants stated that they liked the content of the training activities, but there were subjects that should be added in case of need (use of technology, visual arts, personal development, etc.). Suggestions (if any) regarding the expected arrangements were also received from participants.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | August 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.