Students’ perception of a discipline determines their career choice in that respect. Despite that the curriculum of the Industrial design field encourages the development of creative skills most needed in the era of advanced and fast-paced technological development, students’ lack of adequate knowledge of what the course entails can largely discourage their decision-making towards the course in choosing their prospective career. Therefore, this study investigates students’ career perception of Industrial Design as it is offered in Nigerian tertiary institutions concerning career awareness, the consciousness of inherent creative skills, gender suitability, and lucrativeness. A survey was conducted and responses were elicited from 500 respondents, comprising secondary school students within Southwestern Nigeria. Based on the results of the finding, recommendations were provided to stakeholders in the field of Industrial Design on ways to promote the discipline in the country, given its immense potentialities for job creation and poverty alleviation.
Industrial Design Secondary School Students Career Perception Holland's Theory of Career Choice
Öğrencilerin disiplin algısı kariyer tercihlerini bu açıdan belirler. Endüstriyel tasarım alanının müfredatının, gelişmiş ve hızlı teknolojik gelişim çağında en çok ihtiyaç duyulan yaratıcı becerilerin geliştirilmesini teşvik ettiğine rağmen, öğrencilerin dersin ne gerektirdiği hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaları, potansiyel kariyerlerini seçmede derse yönelik karar vermelerini büyük ölçüde caydırabilir. Bu nedenle, bu çalışma, nijerya üçüncül kurumlarında kariyer farkındalığı, doğal yaratıcı becerilerin bilinci, cinsiyet uygunluğu ve kazançlılık ile ilgili olarak sunulan öğrencilerin Endüstriyel Tasarım kariyer algısını araştırmamaktadır. Bir anket yapıldı ve Güneybatı Nijerya'daki ortaokul öğrencilerinden oluşan 500 katılımcıdan yanıt geldi. Bulgunun sonuçlarına dayanarak, endüstriyel tasarım alanındaki paydaşlara, istihdam yaratma ve yoksulluğun hafifletilme konusundaki muazzam potansiyelleri göz önüne alındığında, ülkedeki disiplini teşvik etmenin yolları hakkında önerilerde bulunulmuştur.
Endüstriyel Tasarım Ortaokul Öğrencileri Kariyer Algısı Hollanda'nın Kariyer Seçimi Teorisi
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | August 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.