İş stratejilerinin temel noktası
rekabeti anlayabilmek ve onunla başa çıkabilecek politikaları
belirleyebilmektedir. Birleşme, satın alma ve stratejik iş ortaklıkları iş
dünyası için yeni olmayan büyüme stratejilerinden bazılarıdır. Uzun yıllar
boyunca organizasyonlar tarafından farklı amaç ve planları (yeni bir pazara
girmek, pazar payını büyütmek, riskleri azaltmak için çeşitlendirme yoluna
gitmek veya firmanın eksik yönlerini ortaklıklar aracılığıyla tamamlamak vb.)
yerine getirmek için kullanılmıştır. Fakat 1980’lerden sonra küreselleşme
olgusunun dünyayı çok hızlı bir şekilde etkilemesinin internet kullanımını
artması ve küreselleşen şirket sayılarını yükseltmesi, iş stratejilerinin
yapısında ve farklı ülkelerde iş yapma süreçlerinde radikal değişikliklere
neden olmuştur. İşletmeler her şeyi en baştan inşa etmek veya üretim sistemi ve
dağıtım kanalları oluşturmak yerine mevcut olan şirketleri satın alarak,
birleşerek ve iş ortaklıkları kurarak iş sektörlerine girmeye başlamışlardır.
“Global düşün, yerel davran” felsefesinin yaygınlaşması ile satın alma,
birleşme ve iş ortaklıklarını işletmeler için daha cazip bir hale dönüşmekte,
gerçekleşen ortaklık sayısı ve işlem hacimleri siyasal istikrarsızlık ve
krizlerden etkilenmiş olsa bile yıllar içerisinde artmaya devam etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2019 |
Submission Date | December 10, 2018 |
Acceptance Date | June 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |