Günümüzde
e-ticaret kullanımı çok yaygın hale gelmiştir. Küçük ölçekli firmalar da
e-ticaret sayesinde küresel pazarda rekabet edebilir bir duruma gelmiştir. E-
ticaretin yaygınlaşması müşteri memnuniyetini ve sadakatini elde etmenin de
önemini artırmıştır. Müşteri memnuniyetinde e-ticaret faaliyetlerindeki
lojistik hizmetleri de önemli bir yere sahiptir. Çünkü günümüzde müşteriler
siparişlerinin istedikleri zamanda kendilerine ulaşmasını talep etmektedir. Bu
nedenle bu çalışmada e-ticaret lojistik hizmet kalitesinin güven, memnuniyet ve
sadakat üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla 423 e-ticaret
kullanıcısından anket ile veri toplanmıştır. Veriler yapısal eşitlik modeli ile
analiz edilmiştir. Analiz sonucunda e-ticaret lojistik hizmet kalitesinin
memnuniyet ve güveni pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir.
Memnuniyet ve güvenin sadakati pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği
bulgusuna ulaşılmıştır. E-ticaret lojistik hizmet kalitesinin sadakati anlamlı
olarak etkilemediği bulgusu elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | November 24, 2019 |
Acceptance Date | June 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |