Research Article
BibTex RIS Cite

Do Metaverse Drıve Busınesses To Vırtual Teams?

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 132 - 145, 30.06.2022
https://doi.org/10.46849/guiibd.1121257

Abstract

In this age of rapid change, changes in organizational structures are inevitable. Virtual teams, which emerged due to technological developments, have started to be an alternative channel for businesses. It is seen that virtual organization formations have accelerated in some sectors, especially due to the pandemic experienced in recent years. Businesses that strive to respond to the demands of the customers in all circumstances want to continue their existence in the market with their virtual team structures. On the other hand the metaverse, which is one of the remarkable issues of today, is a new universe structure that emerged as a result of the merger of the real world and the virtual world. Companies that want to shape the future of their business have started researches about the metaverse and even try to direct their investments to this channel. The most important intersection point of Metaverse and virtual teams is that they both operate on the internet. The efforts of the companies that started to take place in the Metaverse will accelerate to create a virtual team. The aim of this study is to examine the effect of the metaverse on this formation theoretically by considering the virtual team structuring. On the other hand, the repercussions of this situation in businesses are also discussed.

References

  • Atasever, M. (2017), "Sanal Örgütlerde, Örgüt Kültürünü Etkıleyen Unsurların Geleneksel Örgüt Yapısından Farklılıkları ve Sanal Örgütlerde Bır Uygulama", Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, s.43-62.
  • Avcu, S. (2021), Kariyernet. https://www.kariyer.net/ik-blog/yetenekli-stajyer-bulmanin-yeni-nesil-yontemi-online-fuarlar/ adresinden alındı, 12.03.2021
  • Bailey, C. (2009), "What Makes Teams Work?", Group Effectiveness Research from the Shop Floor to the Executive Suite, s.239-290.
  • Berberoğlugil, B. (2017). Sanal Takımlarda Güçlendirme, İş Süreci İyileştirme, İç ve Dış Müşteri Memnuniyeti İlişkileri ve Bir Araştırma, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Bolger, R. K. (2021). "Finding Wholes in the Metaverse: Posthuman Mystics as Agents of Evolutionary Contextualization", Religions, s.1-15.
  • Cordery, J., Soo, C., Kirkman, B., Rosen, B. ve Mathieu, J. (2009). "Leading Parallel Global Virtual Teams: Lessons from Alcoa", Organizational Dynamics, Vol.38, No.3, s.204–216.
  • Dionisio, J. D. (2021). Immersıon Trip, Vırtual Worlds, s.22-24.
  • Duan, H., Li, J., Fan,S., Lin,Z., Wu,X. ve Cai,W., (2021), "Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype", In Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia, s.1-9
  • Duarte, D. L., ve Snyder, N. T. (2006), Mastering Virtual Teams. books.google.com.
  • Ebrahim, N. A., & Taha, Z. (2009), "Virtual Teams: a Literature Review", Australian Journal of Basic and Applied Sciences , s. 2653-2669.
  • Eroğlu, U. (2001), "İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Yönelimleri Hazırlayan İki Güç: Sanal Organizasyonlar Ve Stratejik Tabanlı Düşünce", ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, s.1-18.
  • Ersöz, B. (2020), "Yeni Nesil Web Paradigması: Web 4.0.", Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, s.58-65.
  • Eyuboğlu,F.A., (2019), Güvenli İnternet Ve Bilgisayar Kullanımı Kursuna Katılan Velilerin Uygulanan Eğitimle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Hertel, G. G. (2005), "Managing Virtual Teams: A Review Of Current Empirical Research", Human Resource Management Review, s.69-95.
  • Kapan, K. ve ÜNCEL,R. (2020), "Gelişen Web Teknolojilerinin (Web 1.0- Web 2.0- Web 3.0) Türkiye Turizmine Etkisi",Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, s.276-289.
  • Kirkman, B. L. (2002), "Five challenges to virtual team success: Lessons from Sabre", Academy of Management Perspectives, s.67-79.
  • İnce,M., Bedük,A., ve Aydoğan,E., (2004), "Örgütlerde Takım Çalışmasına Yönelik Etkin Liderlik Nitelikleri", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.423-446.
  • Oppenheim, G. (2006), "Reviewing the impact of virtual teams in the information Age", Journal of Information Science, s.160-175.
  • Önder,N., (2022), "Marketing Türkiye" https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/metaversee-adim-atan-oncu-markalar/ adresinden alındı, 15.03.2022
  • Özkara, B.Y., (2011), "Sanal Takımlarda Kullanılan İleişim Teknolojilerinin Üyelerin Aralarındaki Güven ve Performansa İlişkin Algılarına Etkileri", Ankara Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Özkaynar, K. ve Ersoy, M. (2022), "Tüketim Alanı Olarak Metaverse: 21 Yüzyıl Becerileri Eğitiminde Fırsat Mı? Tehdit mİ?", İnternational Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studies, s.321-334.
  • Özkaynar, K. ve Yolcu, T. (2021), "Gerçek Ve Sanal Kimlik Arasında Sıkışan Aidiyet: Pazarlama Disiplini, Metaverse İle Nasıl Bir Evrim Geçirir?", Holistence Publications, s.1-14.
  • Pınar, T. (2014), "Sanal Takımların Yönetimi, Liderlik ve Takım Etkinliği İlişkisi", Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Sadykova, G. (2008), "Sanal Organizasyonlarda İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulama ve Sorunları",Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Tınaztepe, C., (2016), "Sanal Ve Geleneksel Takımlarda Kullanılan Güç Temellerinin Pozitif Örgütsel Çıktılara Etkisi", Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi .
  • Türkçe,B., (2021), "Facebooktan Metaverse Atagi", https://www.hurriyet.com.tr/dunya/facebookdan-metaverseyi-atagi-10-bin-kisiyi-ise-alacaklar-41919413 adresinden alındı, 12.12.2021
  • Yıldırım, M. Ç. (2021), "Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon ve İnternet Kullanım Düzeylerinin Belirlenmesi", Kacaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Yılmaz, H. (2004), "İşletme Yönetiminde Sanal Takım Modeli ve İşletmelere Sağladığı Yararlar", Verimlilik Dergisi, s. 113-130.
  • TDK, (2022), “İnternet”, https://sozluk.gov.tr, erişim tarihi:07.01.2022

METAVERSE İŞLETMELERİ SANAL TAKIMLARA SÜRÜKLER Mİ?

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 132 - 145, 30.06.2022
https://doi.org/10.46849/guiibd.1121257

Abstract

Değişimin çok hızlı olduğu bu çağda, işletmelerin yapılanmalarında değişikliklerin olması kaçınılmaz bir durumdur. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan sanal takımlar, işletmeler için bir alternatif olmaya başlamıştır. Özellikle son yıllarda yaşanan pandemi sebebiyle bazı sektörlerde sanal takım oluşumlarının arttığı görülmektedir. Her koşulda müşterinin taleplerine cevap vermek için çabalayan işletme sahipleri, sanal takım yapılanmaları ile pazarda varlığını sürdürmeye devam etmek istemektedir. Diğer taraftan günümüzün dikkat çekici konularından biri olan metaverse ise gerçek dünya ile sanal dünyanın birleşmesi sonucu ortaya çıkan yeni bir evren yapılanmasıdır. Geleceğini şimdiden şekillendirmek isteyen işletmeler, metaverse hakkında araştırmalara başlamış hatta yatırımlarını dahi bu alana yönlendirmeye çalışmaktadır. Metaverse ve sanal takımların en önemli kesişme noktaları ise her ikisinin de internet tabanlı faaliyet göstermeleridir. Metaversede yer almaya başlayan işletmeler sanal takım oluşturma gayretleri de hızlanacaktır. Bu çalışmanın amacı sanal takım yapılanmasını ele alarak metaversenin bu oluşuma etkisini teorik olarak incelemektir. Diğer taraftan bu durumun işletmelerde ortaya çıkarabilecek yansımaları da tartışılmaktadır.

References

  • Atasever, M. (2017), "Sanal Örgütlerde, Örgüt Kültürünü Etkıleyen Unsurların Geleneksel Örgüt Yapısından Farklılıkları ve Sanal Örgütlerde Bır Uygulama", Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, s.43-62.
  • Avcu, S. (2021), Kariyernet. https://www.kariyer.net/ik-blog/yetenekli-stajyer-bulmanin-yeni-nesil-yontemi-online-fuarlar/ adresinden alındı, 12.03.2021
  • Bailey, C. (2009), "What Makes Teams Work?", Group Effectiveness Research from the Shop Floor to the Executive Suite, s.239-290.
  • Berberoğlugil, B. (2017). Sanal Takımlarda Güçlendirme, İş Süreci İyileştirme, İç ve Dış Müşteri Memnuniyeti İlişkileri ve Bir Araştırma, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Bolger, R. K. (2021). "Finding Wholes in the Metaverse: Posthuman Mystics as Agents of Evolutionary Contextualization", Religions, s.1-15.
  • Cordery, J., Soo, C., Kirkman, B., Rosen, B. ve Mathieu, J. (2009). "Leading Parallel Global Virtual Teams: Lessons from Alcoa", Organizational Dynamics, Vol.38, No.3, s.204–216.
  • Dionisio, J. D. (2021). Immersıon Trip, Vırtual Worlds, s.22-24.
  • Duan, H., Li, J., Fan,S., Lin,Z., Wu,X. ve Cai,W., (2021), "Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype", In Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia, s.1-9
  • Duarte, D. L., ve Snyder, N. T. (2006), Mastering Virtual Teams. books.google.com.
  • Ebrahim, N. A., & Taha, Z. (2009), "Virtual Teams: a Literature Review", Australian Journal of Basic and Applied Sciences , s. 2653-2669.
  • Eroğlu, U. (2001), "İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Yönelimleri Hazırlayan İki Güç: Sanal Organizasyonlar Ve Stratejik Tabanlı Düşünce", ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, s.1-18.
  • Ersöz, B. (2020), "Yeni Nesil Web Paradigması: Web 4.0.", Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, s.58-65.
  • Eyuboğlu,F.A., (2019), Güvenli İnternet Ve Bilgisayar Kullanımı Kursuna Katılan Velilerin Uygulanan Eğitimle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Hertel, G. G. (2005), "Managing Virtual Teams: A Review Of Current Empirical Research", Human Resource Management Review, s.69-95.
  • Kapan, K. ve ÜNCEL,R. (2020), "Gelişen Web Teknolojilerinin (Web 1.0- Web 2.0- Web 3.0) Türkiye Turizmine Etkisi",Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, s.276-289.
  • Kirkman, B. L. (2002), "Five challenges to virtual team success: Lessons from Sabre", Academy of Management Perspectives, s.67-79.
  • İnce,M., Bedük,A., ve Aydoğan,E., (2004), "Örgütlerde Takım Çalışmasına Yönelik Etkin Liderlik Nitelikleri", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.423-446.
  • Oppenheim, G. (2006), "Reviewing the impact of virtual teams in the information Age", Journal of Information Science, s.160-175.
  • Önder,N., (2022), "Marketing Türkiye" https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/metaversee-adim-atan-oncu-markalar/ adresinden alındı, 15.03.2022
  • Özkara, B.Y., (2011), "Sanal Takımlarda Kullanılan İleişim Teknolojilerinin Üyelerin Aralarındaki Güven ve Performansa İlişkin Algılarına Etkileri", Ankara Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Özkaynar, K. ve Ersoy, M. (2022), "Tüketim Alanı Olarak Metaverse: 21 Yüzyıl Becerileri Eğitiminde Fırsat Mı? Tehdit mİ?", İnternational Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studies, s.321-334.
  • Özkaynar, K. ve Yolcu, T. (2021), "Gerçek Ve Sanal Kimlik Arasında Sıkışan Aidiyet: Pazarlama Disiplini, Metaverse İle Nasıl Bir Evrim Geçirir?", Holistence Publications, s.1-14.
  • Pınar, T. (2014), "Sanal Takımların Yönetimi, Liderlik ve Takım Etkinliği İlişkisi", Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Sadykova, G. (2008), "Sanal Organizasyonlarda İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulama ve Sorunları",Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Tınaztepe, C., (2016), "Sanal Ve Geleneksel Takımlarda Kullanılan Güç Temellerinin Pozitif Örgütsel Çıktılara Etkisi", Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi .
  • Türkçe,B., (2021), "Facebooktan Metaverse Atagi", https://www.hurriyet.com.tr/dunya/facebookdan-metaverseyi-atagi-10-bin-kisiyi-ise-alacaklar-41919413 adresinden alındı, 12.12.2021
  • Yıldırım, M. Ç. (2021), "Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon ve İnternet Kullanım Düzeylerinin Belirlenmesi", Kacaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Yılmaz, H. (2004), "İşletme Yönetiminde Sanal Takım Modeli ve İşletmelere Sağladığı Yararlar", Verimlilik Dergisi, s. 113-130.
  • TDK, (2022), “İnternet”, https://sozluk.gov.tr, erişim tarihi:07.01.2022
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Gülnaz Kılıç Özkaynar 0000-0002-0002-4526

Publication Date June 30, 2022
Submission Date May 25, 2022
Acceptance Date June 24, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kılıç Özkaynar, G. (2022). METAVERSE İŞLETMELERİ SANAL TAKIMLARA SÜRÜKLER Mİ?. Giresun Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 8(1), 132-145. https://doi.org/10.46849/guiibd.1121257
  • Journal of Economics & Administrative Sciences