Teknolojik gelişmelerin ve küreselleşmenin hayatın her alanında etkisini göstermesi, işletmelerin yalnızca ticari faaliyetlerinde değil, hitap ettikleri sektör, paydaşları ve tüketicileri nezdinde oluşturdukları izlenimlerinde de rekabet halinde olmalarını gerekli kılmaktadır. Bir firmanın kuruluşundan itibaren maddi ve manevi değerleriyle kolektif bir kimlik oluşturması, zaman içinde kurumsal itibarını etkileyen önemli faktörlerden biridir. Bu çalışmanın amacı; kurumsal itibarın inşasında, iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle günlük yaşamın her anına dahil olan sosyal medyanın etkin rolünü, Türkiye itibar endeksi araştırmasında 2023 yılının en itibarlı firmaları arasında seçilen farklı sektörlerden 5 firmanın sosyal medya paylaşımları üzerinden incelemektir. Bu doğrultuda firmaların Instagram platformunda yer alan paylaşımlarına, Fombrun’un belirttiği kurumsal itibar bileşenleri bağlamında nitel içerik analizi uygulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Policy and Administration (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 33 |
Our Journal is under the evaluation of the ULAKBİM TR Dizin Index and indexed by ASOSINDEX and SOBİAD.