Bu araştırmanın amacı, her
şey dâhil sistemde hizmet veren bir otel işletmesinde karşılaşılan kalite
maliyetlerinin PAF modeli ile tespit edilmesidir. Uygulama kapsamında, Aydın’da
faaliyet gösteren 5 yıldızlı bir otel işletmesinde durum (örnek olay) çalışması
gerçekleştirilmiştir. Kalite maliyetlerinin tespitinde otel
işletmesinin 2017 yılına ait faaliyet raporları, maliyet raporları, kalite
yönetim raporları ve müşteri memnuniyet anket sonuçlarından faydalanılmıştır.
Ayrıca, işletmeye yapılan çalışma ziyaretlerinde kalite maliyetleri ile alakalı
tüm bölüm yöneticileri ve personelleri ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Öte
yandan, çalışma ziyaretleri sırasında gözlem yapılmıştır. Araştırma
sonucunda, otel işletmesinin önleme maliyet politikası iyi olmakla birlikte
özellikle ortalamanın altında personel çalıştırılması ve işgücü devir hızının
yüksek olmasının başarısızlık maliyetlerini arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Ayrıca önleme maliyetleri içerisinde kalite eğitimleri maliyet kaleminin az paya
sahip olduğundan başarısızlıkları önlemek adına eğitime daha fazla ağırlık
verilmesi gerektiği önerilmiştir. Öte yandan, eğitimde sürekliliği kazandırmak
adına işletmede öğrenen organizasyon kültürünün yerleşmesi gerektiği belirtilmiştir.
Ek olarak, başarısızlık maliyetlerinin düşürebilmek için işlerin daha etkin
planlanması, personel arası koordinasyonun arttırılması, denetim mekanizmasının
iyileştirilmesi tavsiye edilmiştir.
This
research aims to determine the quality costs in an all-inclusive hotel with the
PAF model. Within the scope of the
application, a case study was conducted in a 5 stars hotel enterprise in Aydın.
In the determination of the quality costs, it has been utilized the annual
reports, cost reports, quality management reports and customer satisfaction
survey results of the hotel belong to 2017. Also, during the study visits, all
department managers and personnel related to quality costs have been
interviewed. On the other hand, it has been made observations during the study
visits. As a result of the research, it is concluded that the prevention costs
policy of hotel management is good, but the number of employees below-average
and the high employee turnover increases the failure costs. Also, since
training cost item about quality has little share in prevention costs, it has
been suggested that more emphasis should be given to training to prevent
failures. On the other hand, It has been emphasized that learning organizational
culture should be established to provide education with continuity. Besides, to
reduce the costs of failure, more effective planning of the works, increasing
the coordination among the personnel and improving the audit mechanism has been
recommended.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 2019 Ek Sayı |