Çalışma, Planlı Davranış Teorisi bağlamında, elektronik ağızdan ağıza iletişimin turistlerin seyahat niyetleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda e-ağızdan ağıza iletişimin, Planlı Davranış Teorisi kapsamında tutum, öznel normlar, algılanan davranışsal kontrol ve niyet üzerindeki etkilerini incelemiştir. Araştırmanın evrenini, Instagram, Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinden ya da farklı çevrimiçi bilgi kaynakları vasıtasıyla konaklama yapma niyetine sahip oldukları belirlenen ve destinasyonlar hakkında deneyim sahibi olmuş 400 tüketiciden toplanan veriler üzerinden gerçekleştirilmiştir. Evrenin geniş bir alanı kapsaması nedeniyle araştırmada “kolayda örneklem yöntemi” kullanılmıştır. Veriler, çevrim içi ortamlar aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada hipotezlerin test edilmesi için Smart PLS 3 istatistik programı kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonuçlarına göre, e-ağızdan ağıza iletişimin bir destinasyona yönelik ziyarete ilişkin tutumlar, subjektif (öznel) normlar, algılanan davranışsal kontrol ve seyahat etme niyeti üzerinde anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan bir destinasyonu ziyaret etmeye yönelik tutumların, subjektif normların ve algılanan davranışsal kontrolün seyahat etme niyeti üzerinde anlamlı etkisinin olduğu da belirlenmiştir.
The study was carried out in the context of Planned Behavior Theory to examine the effect of electronic word-of-mouth on tourists' travel intentions. In this context, the effects of e-word of mouth on attitude, subjective norms, perceived behavioral control and intention within the scope of Planned Behavior Theory are examined. The universe of the research was carried out on the data collected from 400 consumers who were determined to have an intention to stay through social networking sites such as Instagram, Facebook or different online information sources and who had experience about destinations. Since the universe covers a large area, the "convenience sampling method" was used in the research. Data were collected through online environments. In the research, Smart PLS 3 statistical program was used to test the hypotheses. According to the results of the analysis, it was determined that e-word of mouth communication has a significant effect on attitudes towards visiting a destination, subjective (subjective) norms, perceived behavioral control and intention to travel. On the other hand, it was determined that attitudes towards visiting a destination, subjective norms and perceived behavioral control had a significant effect on the intention to travel.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 10, 2022 |
Submission Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 1 |