Bu çalışma ilk, orta ve lise düzeyindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin kronik hastalıklar ve öğrencilerinin kronik hastalığı hakkında görüşlerini ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı bir araştırma olarak yapılmıştır. Araştırma örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 55 öğretmen oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından literatüre dayalı olarak oluşturulan 21 soruluk “Öğretmenlerin Kronik Hastalığı Olan Öğrencilere İlişkin Görüşleri” anket formu ile Mart – Mayıs 2015 tarihleri arasında araştırmacılar tarafından toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 20 paket programı kullanılmış, verilerin analizinde sayı ve yüzdeliklerden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin %89’unun kronik hastalığı süreğen geçmeyen hastalık olarak tanımladığı, %61,9’unun kronik hastalığı olan öğrenciyi bildiği, %29’unun kronik hastalığı olan öğrenciyi ebeveynden öğrendiği, %83,6’sının kronik hastalığı olan öğrencilerde sorumluluğunun olduğunu, %76,4’ünün kronik hastalıkla ilgili acil bir durum geliştiğinde müdahale edemediğini, %80’inin kronik hastalıklar ve acil durumlarda müdahale ile ilgili bir eğitime ihtiyaç duyduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin %94,5’i okullarda okul sağlığı hemşiresine ihtiyaç olduğunu belirtmişlerdir. Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin çoğunluğunun okul ortamında öğrencilerin kronik hastalığı ile ilgili bir sorun geliştiğinde müdahale edemediğini ve bu durumlarda müdahale edebilmek için eğitime ihtiyaç duydukları saptanmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, okullarda okul sağlığı hemşiresi olmaması nedeniyle okulda gelişen acil durum ve hastalık durumunda doğru müdahalenin yapılabilmesi için öğretmenlere çocukluk çağı kronik hastalıkları ile ilgili eğitimlerin verilmesinin gerekliliği önem arz etmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |