Araştırma doğum eylemine aktif olarak katılan ebelik
üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kaygı ve öz-güven düzeylerinin
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın
örneklemini doğum eylemine aktif olarak katılan iki üniversitenin ebelik bölümü
üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 174 öğrenci oluşturmuştur.
Veriler Kişisel Bilgi Formu, Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği (DSKÖ) ve Öz-güven Ölçeği
ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin DKÖ puanı 41,70±6,43, SKÖ
puanı 46,71±6,39, toplam öz-güven ölçeği puanı 126,91±24,33 olup, iç öz-güven
boyutu 65,31±12,59, dış öz-güven boyutu 61,60±12,20’dir. Araştırmada doğum
eylemine katılabilmek için teorik bilgilerinin yeterli olduğunu düşünme
durumuna göre DKÖ puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu (p<0,05)
saptanmıştır. Öğrencilerin mesleği seçme durumu, bölümü tercih nedeni, teorik bilgilerinin
ve uygulama becerilerinin yeterli olduğunu düşünme, teorik derslere ve klinik
uygulamalara yönelik sorunlarında destek alma durumuna göre öz-güven ölçeği
puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu (p<0,05) bulunmuştur.
Araştırmada durumluk kaygı puanları ile sürekli kaygı puanları, dış öz-güven,
iç öz-güven ve toplam öz-güven puanları arasında pozitif yönde anlamlı
korelasyon olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Durumluk kaygı puanları arttıkça
sürekli kaygı puanları, dış öz-güven, iç öz-güven ve toplam öz-güven puanları
artmaktadır. Öğrencilerin kaygı düzeyleri orta, öz-güven düzeyleri yüksektir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |