Bu araştırma bir tıp fakültesi öğrencilerinin
klinik uygulamada sözel şiddet ve atılganlık durumlarının belirlenmesi amacıyla yapıldı. Bu
çalışma tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evreni, bir tıp
fakültesindeki 2014-2015 Eğitim ve Öğretim yılı bahar döneminde araştırmanın
yapıldığı zamanda stajda bulunan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 249 kişidir.
Veri toplama aracı olarak soru formu ve Rathus
Atılganlık Envanteri (RAS) kullanılmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, independent samples t testi ve
ANOVA kullanıldı. Öğrencilerin %79,3’ü klinikte sözel şiddet gördüğünü belirtti. Katılımcıların
RAS puan ortalaması 13,58±20,9 olarak bulundu. Öğrencilerin %45,9’u çekingen ve
%54,1’i atılganlık özelliği göstermektedir. Öğrenciler klinikte en çok öğretim
üyeleri tarafından onur kırıcı konuşmalara maruz kalmaktadır. Öğrencilerin Klinikte sık sık psikolojik sıkıntı yaşadığını
belirten öğrencilerin RAS puan ortalaması yaşamayanlara göre daha düşük olup istatistiksel
olarak da anlamlı bulundu. Katılımcıların kendilerini stajda sık sık tehdit/baskı altında hissedenlerin
RAS puan ortalamaları, hissetmeyenlere göre daha düşük bulundu. Öğrencilerin
atılganlık düzeyini arttırılmalıdır. Ayrıca klinik ortamda öğrencilerin şiddete
maruz kalmalarını önleyici eğitim ve destek sağlanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |