Review
BibTex RIS Cite

Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller

Year 2019, Volume: 8 Issue: 2, 57 - 61, 29.06.2019

Abstract



Sağlığın tanılanması, profesyonel
hemşirelik rolünün ve bütüncül hemşirelik yaklaşımının önemli bir parçasıdır.
Sağlığı tanılama sürecinde hemşirenin amacı, geliştireceği bakım planı için
hastanın sağlık durumu, sağlığı ile ilgili risk faktörleri ve sağlık eğitimi
gereksinimlerini kapsayan temel bir veri tabanı oluşturmaktır. Bu süreç;
hastanın sağlık öyküsünün alınması, fiziksel muayene yapılması, sağlık
kayıtlarından diğer verilerin elde edilmesi ve saptanan verilerin kaydedilmesi
basamaklarını içermektedir. Tüm bu basamaklar, elde edilen verilerin analiz ve
yorumlanmasına yol gösterdiğinden hasta merkezli bir bakımın geliştirilmesinde
önemli bir rol oynamaktadır.



Sağlığın tanılanması sürecinde önemli bir
basamağı oluşturan fiziksel muayene, hastadan toplanan subjektif verilerin
doğrulanmasını sağlar. Fiziksel muayene, hastanın fizyolojik durumuna ilişkin
kapsamlı ve objektif bir veri tabanı oluşturulmasını sağladığından, hemşirelik
bakımının kalite ve etkinliğini de arttıran önemli bir beceridir. Ancak
hemşirelerin fiziksel muayene becerilerini klinik uygulamalarında yeteri kadar
kullanmadıkları görülmektedir.



Hemşirelerin fiziksel muayene becerilerini
kullanmalarını olumsuz etkileyen başlıca faktörler arasında; fiziksel muayeneyi
kendi görevleri olarak görmemeleri, bakım rolünü yerini getirmede fiziksel
muayeneye gereksinim olmadığını düşünmeleri ve fiziksel muayene esnasında
karşılaştıkları yönetici, hekim, hasta ya da meslektaş desteğinin azlığı gibi
engeller bulunmaktadır. Bununla birlikte kendine güvensizlik ve hastaların
muayeneyi kabul etmemesi de hemşirelerin fiziksel muayene becerilerini
kullanmada sıklıkla karşılaştıkları engellerdendir. Bu derlemede, hemşirelerin
fiziksel muayene becerilerini kullanmada karşılaştıkları engeller
incelenmiştir.

References

  • KAYNAKLAR1. Kaya, N. (2013). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Ataberk Aşti T, Karadağ A. (Ed.) 1. Baskı. Ankara: Akademi Basın Yayıncılık: p.153-154.2. Görgülü, R.S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık, p. 43-50.3. Zambas, S.I., Smythe, E.A., Koziol-Mclain, J. (2016). The Consequences of Using Advanced Physical Assessment Skills in Medical and Surgical Nursing: A Hermeneutic Pragmatic Study. Int J Qual Stud Health Well-being. 11, 10. 4. Aydın, D., Dörtbudak, Z. (2004). Hemşirelerin Hasta Tanılama Kapsamında Fizik Muayene Bilgi ve Uygulamaları –Pilot Çalışma. HEAD. 1(1):29-33.5. Douglas, C., Windsor, C., Lewis, P. (2015). Too Much Knowledge for a Nurse? Use of Physical Assessment by Final Semester Nursing Students. Nurs Health Sci, 17(4):492-499. 6. Secrest, J.A., Norwood, B.R., DuMont, P.M. (2005). Physical Assessment Skills: a Descriptive Study of What is Taught and What is Practiced. J. Prof. Nurs. 21:114–118.7. Giddens, J.F. (2007). A Survey of Physical Assessment Techniques Performed by RNs: Lessons for Nursing Education. J. Nurs. Educ. 46:83–87.8. Douglas, C., Osborne, S., Reid, C., Batch, M., Hollingdrake, O., Gardner, G, et al. (2014). What Factors Influence Nurses’ Assessment Practices? Development of the Barriers to Nurses’ Use of Physical Assessment Scale. J. Adv. Nurs. 70:2683–2694.9. Osborne, S., Douglas, C., Reid, C., Jones, L., Gardner, G.E. (2015). The Primacy of Vital Signs–Acute Care Nurses’ and Midwives’ Use of Physical Assessment Skills: A Cross Sectional Study. Int. J. Nurs. Stud. 52:951–962.10. Birks, M., Cant, R., James, A., Chung, C., Davis, J. (2013). The Use of Physical Assessment Skills by Registered Nurses in Australia: Issues for Nursing Education. Collegian ;20:27–33.11. Koç, Z., Sağlam, Z. (2012). Determination of Physical Assessment Skills Used by Nurses in Turkey. Healthmed 6(3):765-77312. Odell, M., Victor, C., Oliver, D. (2009). Nurses’ Role in Detecting Deterioration in Ward Patients: Systematic Literature Review. J. Adv. Nurs 65,1992–2006.13. Edmunds, L., Ward, S., Barnes, R. (2010). The Use of Advanced Physical Assessment Skills by Cardiac Nurses. Br J Nurs. 19(5):282-287.14. Fennessey, A., Wittmann-Price, R.A. (2011). Physical Assessment: A Continuing Need for Clarification. Nurs Forum. 46(1):45-50. 15. Giddens, J.F., Eddy, L.A. (2009). Survey of Physical Examination Techniques Taught in Undergraduate Nursing Programs: Are We Teaching Too Much? J. Nurs. Educ. 48:24–29.16. Duff ,B., Gardner, G., Osborne, S. (2014). An İntegrated Educational Model for Continuing Nurse Education. Nurse Educ Today. 34(1):104-111. 17. McElhinney, E. (2017). Factors Which İnfluence Nurse Practitioners Ability to Carry Out Physical Examination Skills in The Clinical Area After A Degree Level Module. J Clin Nurs. 19(21-22):3177-3187.
Year 2019, Volume: 8 Issue: 2, 57 - 61, 29.06.2019

Abstract

References

  • KAYNAKLAR1. Kaya, N. (2013). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Ataberk Aşti T, Karadağ A. (Ed.) 1. Baskı. Ankara: Akademi Basın Yayıncılık: p.153-154.2. Görgülü, R.S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık, p. 43-50.3. Zambas, S.I., Smythe, E.A., Koziol-Mclain, J. (2016). The Consequences of Using Advanced Physical Assessment Skills in Medical and Surgical Nursing: A Hermeneutic Pragmatic Study. Int J Qual Stud Health Well-being. 11, 10. 4. Aydın, D., Dörtbudak, Z. (2004). Hemşirelerin Hasta Tanılama Kapsamında Fizik Muayene Bilgi ve Uygulamaları –Pilot Çalışma. HEAD. 1(1):29-33.5. Douglas, C., Windsor, C., Lewis, P. (2015). Too Much Knowledge for a Nurse? Use of Physical Assessment by Final Semester Nursing Students. Nurs Health Sci, 17(4):492-499. 6. Secrest, J.A., Norwood, B.R., DuMont, P.M. (2005). Physical Assessment Skills: a Descriptive Study of What is Taught and What is Practiced. J. Prof. Nurs. 21:114–118.7. Giddens, J.F. (2007). A Survey of Physical Assessment Techniques Performed by RNs: Lessons for Nursing Education. J. Nurs. Educ. 46:83–87.8. Douglas, C., Osborne, S., Reid, C., Batch, M., Hollingdrake, O., Gardner, G, et al. (2014). What Factors Influence Nurses’ Assessment Practices? Development of the Barriers to Nurses’ Use of Physical Assessment Scale. J. Adv. Nurs. 70:2683–2694.9. Osborne, S., Douglas, C., Reid, C., Jones, L., Gardner, G.E. (2015). The Primacy of Vital Signs–Acute Care Nurses’ and Midwives’ Use of Physical Assessment Skills: A Cross Sectional Study. Int. J. Nurs. Stud. 52:951–962.10. Birks, M., Cant, R., James, A., Chung, C., Davis, J. (2013). The Use of Physical Assessment Skills by Registered Nurses in Australia: Issues for Nursing Education. Collegian ;20:27–33.11. Koç, Z., Sağlam, Z. (2012). Determination of Physical Assessment Skills Used by Nurses in Turkey. Healthmed 6(3):765-77312. Odell, M., Victor, C., Oliver, D. (2009). Nurses’ Role in Detecting Deterioration in Ward Patients: Systematic Literature Review. J. Adv. Nurs 65,1992–2006.13. Edmunds, L., Ward, S., Barnes, R. (2010). The Use of Advanced Physical Assessment Skills by Cardiac Nurses. Br J Nurs. 19(5):282-287.14. Fennessey, A., Wittmann-Price, R.A. (2011). Physical Assessment: A Continuing Need for Clarification. Nurs Forum. 46(1):45-50. 15. Giddens, J.F., Eddy, L.A. (2009). Survey of Physical Examination Techniques Taught in Undergraduate Nursing Programs: Are We Teaching Too Much? J. Nurs. Educ. 48:24–29.16. Duff ,B., Gardner, G., Osborne, S. (2014). An İntegrated Educational Model for Continuing Nurse Education. Nurse Educ Today. 34(1):104-111. 17. McElhinney, E. (2017). Factors Which İnfluence Nurse Practitioners Ability to Carry Out Physical Examination Skills in The Clinical Area After A Degree Level Module. J Clin Nurs. 19(21-22):3177-3187.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derlemeler
Authors

Gülcan Eyüboğlu 0000-0002-5978-3957

Nurcan Çalışkan 0000-0001-9804-3030

Publication Date June 29, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Eyüboğlu, G., & Çalışkan, N. (2019). Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(2), 57-61.
AMA Eyüboğlu G, Çalışkan N. Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. June 2019;8(2):57-61.
Chicago Eyüboğlu, Gülcan, and Nurcan Çalışkan. “Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8, no. 2 (June 2019): 57-61.
EndNote Eyüboğlu G, Çalışkan N (June 1, 2019) Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8 2 57–61.
IEEE G. Eyüboğlu and N. Çalışkan, “Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 57–61, 2019.
ISNAD Eyüboğlu, Gülcan - Çalışkan, Nurcan. “Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 8/2 (June 2019), 57-61.
JAMA Eyüboğlu G, Çalışkan N. Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8:57–61.
MLA Eyüboğlu, Gülcan and Nurcan Çalışkan. “Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 8, no. 2, 2019, pp. 57-61.
Vancouver Eyüboğlu G, Çalışkan N. Hemşirelerin Fiziksel Muayene Becerilerini Kullanmalarındaki Engeller. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8(2):57-61.