Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin ilk yardım eğitiminden sonra dış kalp masajına ilişkin bilgi ve becerilerinin değerlendirmesi amaçlanmıştır. Araştırma bir üniversitenin, sağlık bilimleri
fakültesi hemşirelik bölümünde okuyan İlk ve Acil Yardım dersini almış 3.sınıf öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler, eğitim maketi üzerinde uygulamalarını gerçekleştirirken,
araştırmacılar, soru-cevap ve gözlem yöntemiyle verileri toplamışlardır. Değerlendirmede araştırmacılar tarafından kontrol listesi şeklinde hazırlanan yarı yapılandırılmış anket formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yetişkinde kalp masajının 3. Basamağı olan “Başparmakları ortada birleştirme” becerisinde, cinsiyet açısından kız öğrenciler lehine istatistiki olarak önemli farklılık tespit edilmiştir. Çocukta 8. Basamağı olan “Tek elin topuğu ile kalp masajına başlama”, bebekte ise 10. Basamak olan “Bir ve iki ve olarak saymaya başlama ve 11-12 şeklinde devam etme” becerisinde cinsiyete göre istatistik olarak anlamlılık bulunmuştur. Araştırma sonucunda, hemşirelik 3.sınıf öğrencilerinin, ilk yardım ve acil yardım dersini almış olmalarına rağmen, bazı basamaklarda becerilerinin yeterince gelişmediği görülmüştür. İlk yardım eğitiminde öğrencilere daha çok uygulama yaptırılması, erkek öğrencilerin uygulama
becerilerinin daha düşük olmasını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik ileri araştırmalar yapılması önerilmektedir
Temel yaşam desteği Kardiyo pulmoner resüsitasyon Kalp masajı Hemşirelik öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |