Individual innovativeness feature is the
major key to successful innovation. An examination of situations perceived as
obstacles to innovativeness will help to establish an innovative culture correctly and planned manner. The study was
conducted to determine innovativeness level and the obstacles to innovative
behavior of nursing students. This was a
descriptive, cross-sectional study. 279 nursing students were included in the
study. The demographic form, Individual Innovativeness Scale, and the Barriers
to Innovativeness Questionnaire were used for data collection. The average
individual innovativeness score of the students was 63.53 ± 8.58, which is a
low level of innovativeness. The major barriers of the innovativeness were lack
of different lessons to support creativity, not planning adequate activities to
support innovation by educational institutions, and inability to reach current
information effectively due to lack of knowledge of the foreign language,
respectively. As a result of the study, the level of innovativeness of nursing
students was low and major barriers of innovativeness were about education. It
was suggested that the content of nursing education should be innovative,
creative, entrepreneurial, and use innovative teaching methods.
Bireysel
yenilikçilik başarılı inovasyonun anahtarıdır. Yenilikçiliğe engel olarak
algılanan durumların incelenmesi, doğru ve planlı bir şekilde yenilikçi bir
kültür oluşturulmasına yardımcı olacaktır. Bu araştırma hemşirelik
öğrencilerinin yenilikçilik düzeylerini ve yenilikçi davranışlarının önündeki
engellerin belirlenmesi için yapılmıştır. Bu araştırma tanımlayıcı ve kesitsel
türdedir. Çalışmaya 279 hemşire öğrenci dahil edilmiştir. Verilerin
toplanmasında demografik form, Bireysel Yenilikçilik Ölçeği ve Yenilikçiliğin
Önündeki Engeller Anketi kullanılmıştır. Öğrencilerin ortalama bireysel
yenilikçilik puanı 63.53 ± 8.58 olup düşük yenilikçilik düzeyindedir.
Yenilikçiliğin önündeki en büyük engeller, yaratıcılığı desteklemek için farklı
derslerin olmaması, eğitim kurumları tarafından inovasyonu desteklemek için
yeterli faaliyetlerin planlanmaması ve sırasıyla yabancı dil bilgisinin
eksikliğinden dolayı mevcut bilgilere etkili bir şekilde ulaşılamaması olarak
belirlenmiştir. Çalışma sonucuna göre hemşirelik öğrencilerinin yenilikçilik
düzeyi düşük ve yenilikçiliğin önündeki başlıca engeller eğitim ile ilgiliydi. Hemşirelik
eğitimi içeriğinin yenilikçi, yaratıcı, girişimci olması ve yenilikçi öğretim
yöntemleri kullanması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |