Bu çalışma, çocuk ve ergen psikiyatrlarının Türkiye'de özel gereksinimi değerlendirme sürecinde Entellektüel Yeti Yitimi ve Bilşsel Gelişim Geriliği’ni raporlamada karşılaştıkları zorlukları tespit etmeyi amaçlamıştır. Yüz beş çocuk ve ergen psikiyatrist çalışmaya katılmayı kabul etti. Katılımcılardan, bu çalışma için hazırlanan çevrimiçi bir anketi doldurmaları istendi. Katılımcılar, sürecin kendileri için en büyük zorluğunun gereksinimin ciddi olup olmadığının belirlenmesi olduğunu belirtiler. Öte yandan, katılımcıların bu süreçte en fazla zorluk yaşadığı yaş aralığı okulöncesi idi. Sonuç olarak, çocuk ve ergen psikiyatristleri Entellektüel Yeti Yitimi ve Bilişsel Gelişim Geriliği tanılı çocukları değerlendirirken önemli zorluklarla karşılaşmıştır. Çözüm olarak, gereksinim düzeyini ve gereksinimin şiddetli olup olmadığını belirlemek için tıbbi tanı ve işlevsellik birlikte değerlendirilmesi gereklidir.
Entellektüel Yeti Yitimi Bilişsel Gelişim Geriliği Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Raporlama İmkanlar
Çalışmayı destekleyen Bir kurum bulunmamaktadır
Çalışma Proje kapsamında yapılmamıştır
Çalışmaya sunmuş olduğu katkılar için Prof. Dr. Angela Hassiotis’e teşekkür ederiz.
This study aimed to identify the challenges faced by child and adolescent psychiatrists on reporting Intellectual & Developmental Disability during the disability evaluation process in Turkey, and whether the approach to this process differs among academics and specialists of child and adolescent psychiatrists. One hundred five child and adolescent psychiatrists agreed to participate in the study. We asked them to complete an online questionnaire that was prepared for this study. The major challenge of the process was determining whether the disability is severe or not. On the other hand, the age range that the participants had the most difficulty in the process was preschool. Child and adolescent psychiatrist had essential difficulties while evaluating children with Intellectual & Developmental Disabilities. As a solution, medical diagnosis and functionality should be evaluated together in order to determine the disability level and whether disability severe or not.
Intellectual Disability Developmental Disability Child and Adolescent Psychiatrist Reporting Benefits
Çalışma Proje kapsamında yapılmamıştır
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Project Number | Çalışma Proje kapsamında yapılmamıştır |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |