Bu çalışmadaki amacımız Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin sosyal medya kullanımını etkileyen alışkanlıkları, motivasyonları ve bunların öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 321 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışma yaş ortalaması 20,44±2,57 yıl olan 256 (%79,8) kadın, 65 (%20,2) erkek toplam 321 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonlarının cinsiyete, sınıf düzeyine ve sosyal medya kullanım sıklığına göre değişmediği tespit edilmiştir (p>0,05). Sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları ölçeği toplam puanı (r=-0,126, p= 0,046) ve sosyal etkileşim ve sosyal medya motivasyon alt ölçeği (r=-0,158, p= 0,017) ile genel not ortalaması arasında negatif yönlü düşük düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir. Çalışmamızın sonuçlarına göre sosyal medya kullanımı akademik başarıyı olumsuz yönde etkilemektedir. Sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları, cinsiyete, sınıf düzeyine ve kullanım sıklığına göre değişmemektedir. Sosyal medya kullanım süreleri göz önüne alındığında, sosyal medyanın akademik başarıyı etkilediği ve bu konuda gerekli önlemlerin alınması gerektiği düşünülmektedir. Ayrıca sosyal medyanın “ne kadar” kullanıldığı kadar, “niçin” ve “ne amaçla” kullanıldığının da sorgulanması gerekmektedir.
Çalışmanın etik kurul izni Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulundan alınmıştır (07.04.2023, Sayı: 65/11).
-
-
-
The aim of this study is to determine the habits and motivations of physiotherapy and rehabilitation students affecting the use of social media and their effects on students' academic achievement. The population of the study consisted of 321 physiotherapy and rehabilitation students. Personal information forms and the scale of social media usage habits and motivations of university students were used as data collection tools. This study was carried out with a total of 321 students, 256 (79.8%) female and 65 (20.2%) male, with an average age of 20.44±2.57 years. It was determined that social media usage habits and motivations did not vary according to gender, grade level, and frequency of social media use (p>0.05). There was a low negative correlation between the total score of the social media usage habits and motivations scale (r=-0.126, p= 0.046) and the social interaction and social media motivation subscale (r=-0.158,p= 0.017) and the grade point average. According to the results of our study, social media use negatively affects academic achievement. Social media usage habits and motivations did not vary according to gender, grade level and frequency of use. Considering the duration of social media use, it is thought that social media affects academic achievement and necessary measures should be taken in this regard. In addition, it is necessary to question not only "how much" social media is used but also "how" and "for what purpose" it is used.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Allied Health and Rehabilitation Science (Other) |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 26, 2024 |
Submission Date | June 26, 2024 |
Acceptance Date | August 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 3 |