Promotion is important due to the fact that countries are in the international arena and the budget allocated for promotional activities is high. Research on promotional activities by identifying the elements located in Turkey's promotion aims at a holistic look at the terms. In the research aiming to solve this problem, the promotional activities included in the development plans and the 2023 Tourism Strategy were examined. In addition to this, the Ministry of Culture and Tourism Ministry General Directorate of Promotion conducted by domestic and overseas tourist promotion activities in Turkey has been the subject of research. In addition to contributing to the academic literature, the research is important with its suggestions to the public and the tourism industry. When the results are evaluated as a whole, the development plan has been shown to be regarded as superficial tourist promotion for Turkey. In the plans that include promotional activities at macro level, elements for mass tourism were determined, and it was determined that promotional activities were included in the 2023 Tourism Strategy. Adaptation to changing technology, development of alternative tourism types, positive image development and coordinated work were emphasized. When the Ministry of Culture and Tourism Ministry General Directorate of Promotion conducted by promotional activities examined the implementation of a comprehensive study that used the elements that emphasize alternative types of tourism, each with promotional materials in Turkey it was seen as separately created.
Promotion Promotional Tools Development Plans 2023 Tourism Strategy
Tanıtım, ülkelerin uluslararası arenada yer alması ve tanıtım faaliyetlere ayrılan bütçenin fazla olması nedenleriyle önem arz etmektedir. Araştırma Türkiye’nin tanıtımında yer alan unsurları belirleyerek tanıtım faaliyetlerine bütüncül bir açıdan bakabilmeyi amaçlamaktadır. Bu sorunu çözmeyi hedefleyen araştırmada kalkınma planlarında ve 2023 Turizm Stratejisinde yer alan tanıtım faaliyetleri irdelenmiştir. Bunun yanı sıra Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından yurt içinde ve yurt dışında yapılan Türkiye’nin turistik tanıtım faaliyetleri de araştırmaya konu olmuştur. Araştırma akademik anlamda alanyazına katkı sağlamasının yanı sıra kamuya ve turizm endüstrisine getirdiği öneriler ile de önem taşımaktadır. Sonuçlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde, kalkınma planlarında Türkiye’ye ilişkin turistik tanıtımın yüzeysel olarak ele alındığı görülmüştür. Makro düzeyde tanıtım faaliyetlerinin yer aldığı planlarda kitle turizmine yönelik unsurlar saptanmış, tanıtım faaliyetlerinin 2023 Turizm Stratejisinde daha planlı yer aldığı tespit edilmiştir. Değişen teknolojiye uyum, alternatif turizm türlerinin geliştirilmesi, olumlu imaj geliştirme ve koordineli çalışma vurgulanmıştır. Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından yapılan tanıtım faaliyetleri incelendiğinde kapsamlı çalışmaların gerçekleştirildiği, alternatif turizm türlerini vurgulayan unsurların kullanıldığını, Türkiye’deki her bir ile ait tanıtım materyallerinin ayrı ayrı oluşturulduğu görülmüştür.
Tanıtım Tanıtım Araçları Kalkınma Planları 2023 Turizm Stratejisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.